مصرف امگا ۳ و غذاهای دریایی از بروز آلزایمر پیشگیری می کند

۳۰م آذر ،

یک جراح مغز و اعصاب در یزد مصرف گردو، کنجد، ماهی و غذاهای حاوی امگا ۳، افزایش مصرف میوه و سبزی، افزایش مصرف غذاهای دریایی و غلات را به منظور پیشگیری از بروز آلزایمر موثر دانست.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر حمید حبوباتی، جراح مغز و اعصاب  با بیان این که بیماری آلزایمر با افزایش سن شیوع پیدا می کند افزود: بیماری آلزایمر حین افزایش سن در اثر آتروفی یا کوچک شدن نواحی مختلف مغز در فرد اتفاق می افتد.

دکتر حمید حبوباتی با بیان اینکه تاکنون درمان خاصی برای این بیماری شناخته نشده است تصریح کرد: مصرف برخی داروها می تواند از پیشرفت این بیماری در فرد جلوگیری کند.

وی مصرف گردو، کنجد، ماهی و غذاهای حاوی امگا ۳، افزایش مصرف میوه و سبزی، افزایش مصرف غذاهای دریایی و غلات و قطع مصرف الکل و مواد روانگردان را به منظور پیشگیری از بروز آلزایمر موثر دانست.

این متخصص و جراح مغر و اعصاب در ادامه بر انجام فعالیت های ورزشی در اشخاص به ویژه سالمندان تاکید کرد و متذکشرشد: انجام فعالیت ورزشی می تواند با تاثیر بر روی مرکز حافظه مغز از بروز این بیماری پیشگیری کند.

دکتر حبویاتی در ادامه با بیان این که  ورزش ذهن نیز می تواند در کاهش و پیشگیری از بروز آلزایمر موثر باشد یادآورشد: افزایش مطالعه، استفاده از کامپیوتر به صورت متعادل، ایجاد خلاقیت و نوآوری در زندگی میتواند ذهن را خلاق تر نموده  و با فعالتر نمودن سلول های مختلف مغز از بروز آلزایمر جلوگیری خواهد کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.