مصرف امگا۳ از سرطان پوست پیشگیری می‌کند

۰۲خردادماه،

مصرف مکمل‌های امگا ۳ از وقوع سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا، به نقل از نشریه کلینیکال نوتریشن، محققان دانشگاه منچستر با انجام اولین کارآزمایی بالینی درخصوص بررسی اثر روغن ماهی روی سیستم ایمنی پوست و آنالیز ۷۹ داروطلب سالم دریافتند مصرف امگا  ۳ روغن ماهی می‌تواند در برابر سرطان پوست از بدن محافظت کند.

نتایج حاصل از این مطالعه با قرار دادن داوطلبان تحت دریافت ۴ گرم دوز از مکمل‌های امگا۳ و سپس قرار دادن آنها در معرض ۸، ۱۵ یا ۳۰ دقیقه نور آفتاب می‌افزاید: نقص سیستم ایمنی در اشخاصی که از این مکمل بهره بردند تا ۵۰ درصد کمتر از اشخاصی بود که از این مکمل استفاده نکردند.

براساس این گزارش محققان ضمن بیان این که استفاده مکرر از سطوح پایین امگا ۳ به عنوان یک ماده غذایی به طور بالقوه از بدن در برابر سرطان پوست محافظت می‌کند افزودند: امگا ۳ جایگزینی برای کرم‌های ضد آفتاب و حفاظت‌های فیزیکی نیست بلکه یک اقدام اضافی کوچک برای کمک به حفاظت پوست در برابر مضرات نور خورشید است.

به گفته محققان مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند که روغن ماهی دارای اثرات سودمند بسیاری بر روی سلامتی از جمله کاهش وقوع بیماری‌های قلبی عروقی است.

گفتنی است یافته‌های این مطالعه در سال ۲۰۱۰، بروز ۱۰۰ هزار مورد سرطان پوست غیر ملانوم را در اشخاص انگلستان تشخیص داده است و با توجه به این آمار این سرطان یکی از سرطان‌های بسیار شایع است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.