مصرف انار در کاهش فشار خون و پیشگیری از سرطان مؤثر است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس تغذیه گفت: انار برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون مفید است و با داشتن حدود ۲۶۰ میلی‌گرم پتاسیم در مقابل ۳ میلی‌گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفید است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ ناهید برخورداری با بیان این که  انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان، اسیدفولیک ، پتاسیم ، ویتامین سی و آهن  است گفت: انار ترش طبع  سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.

 انار از سرطان پیشگیری می کند

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریان‌ها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی افزود: از طرف دیگر انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.

این کارشناس تغذیه با بیان این که انار خون را تصفیه کرده و تقویت کننده قلب و کلیه است معتقد است: انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

مصرف انار برای سلامت پوست و رفع لک های صورت بسیار مفید است، انار برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار کارآمد است.

 انار درمان کننده بیماری ها

وی با اشاره به این که انار یک میوه نیست بلکه یک پزشک و یک درمان کننده بیماری های زیادی است افزود: ین میوه بیماری های کبد، مسومیت های خون، خستگی جسمی و عصبی و بالاخره رفع کننده سرماخوردگی و بیماری های عفونی و انگل های دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

برخورداری یادآورشد: عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است.

این کارشناس تغذیه متذکرشد: آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد.

 از مصرف بیش از حد انار بپرهیزید

وی توصیه کرد: اشخاصی که مشکل نفخ معده دارند باید مصرف انار را محدود کنند ، ضمن اینکه بسیاره‌روی در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد.

این کارشناس تغذیه گفت: افراط در خوردن انار سبب یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو می‌شود همچنین اشخاصی که مبتلا به ناراحتی ریوی می باشند در مصرف انار احتیاط کنند./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.