مصرف برق

مشکل

ببخشید که سوال زیاد میزنم یه سوال داشتم چطوری میشه مصرف برق کامپیوتر را در دانلود شبانه کاهش داد مانیتور من ۴۰ وات برق مصرف میکنه ولی اونو خاموش میکنم اما cpu من ۴۵ وات برق مصرف میکنه میخوام بدونم ایا نرم افزاری است که مصرف برق cpu را کنترل کنه ممنون

ارسال کننده

راه حل

لطفا راهنمایی کنید

ارسال کننده

– از محصولاتی استفاده کنید که بهره‌وری انرژی بالایی دارند:
Energy Star یک استاندارد بین المللی برای استفاده مناسب انرژی فراورده‌ها است. وقتی شما یک وسیله برقی می‌خرید ، به لوگو اش نگاه کنید ( تصویر بالا) یا به دنبال فراورده‌ای که گواهی مصرف بهنیه انرژی را داشته باشند . این کار شما را از تا حد زیادی از کارایی موثر آن وسیله مطمئن میکند.

– از مانیتورهای LCD به جای CRT استفاده کنید:
بعضی منابع نقل میکنند که مانیتور های CRT به میزان۲۵۰ درصد بیشتر از LCD ها در همان اندازه، انرژی مصرف می‌کنند. پس اگر به فکر کم کردن هزینه برق خود هستید ، مانیتور قدیمی خود را با یک LCD کم مصرف عوض کنید که اتفاقا میز شما را بسیار جذاب‌تر و تصاویر را بسیار زیبا‌تر نشان می‌دهد .

– تنظیمات کامپیوترتان را میزان کنید:
خواه شما از یک سیستم عامل مک، استفاده کنید یا ویندوز، می‌توانید تنظیماتتان را طوری میزان کنید که در زمانی که بیکار هستید، انرژی مصرفی کامپیوترتان کاهش یابد. در ویندوز به قسمت «کنترل پنل»، و سپپ به «پاور آپشن» بروید تا تنظیمات مربوط به هارد دیسک و مانیتور کامپیوترتان را در هنگام خاموش شدن و یا در رفتن به حالت استند بای، به خوبی میزان کنید.

در Mac به System Preferences و سپس به Energy Saver pan e و Sleep to adjust your energy saving settings بروید.

برای کاهش برق CPU اگر mainboard شما asus باشد خود سایت asus نرم افزاری ارائه داده است ولی پشنهاد من به شما این است بگذارید cpu یه صورت پیش فرضی که دارد برق مصرف کند.

موفق باشید.

Admin Ariyanfar

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.