مصرف بی‌رویه داروهای مسکن عامل تشدید سردرد است

پیشنهاد از طریق پیامک

پزشکان انگلیسی می گویند حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور به دلیل مصرف بیش از حد داروهای مسکن دچار سردردهای حاد و شدید می شوند در حالی که این سردردها کاملا قابل پیشگیری هستند.

این پزشکان تاکید دارند که اکثر مردم در یک دور باطل مصرف داروهای ضد درد گرفتار شده اند که در آن، تلاش برای خلاصی از درد منجر به بروز سردرد بیشتر می شود.

انستیتو ملی بهبود سلامت و خدمات بالینی انگلیس بعنوان بخشی از نخستین دستورالعمل های بهداشتی خود برای درمان انواع سردرد به این مطلب مهم اشاره کرده است.

به گزارش بی بی سی، پروفسور مارتین آندروود از متخصصان دانشکده پزشکی وارویک در این باره خاطرنشان ساخت: چنین رویکردی می تواند به یک دور باطل ختم شود به گونه ای که در این دور باطل، سردرد شما تشدید می شود و شما هم دائم مسکن بیشتری مصرف می کنید که این امر باعث شدیدتر شدن سردردتان می شود.

بر اساس این گزارش، حس سردرد ناشی از مصرف زیاد دارو مشابه دیگر سردردها و میگر ن های رایج است. در انگلیس داده های آماری مشخصی درباره میزان شیوع این نوع سردرد ناشی از مصرف بی رویه مسکن ها وجود ندارد اما مطالعات در کشورهای دیگر نشان می دهد که یک تا دو درصد از مردم به این عارضه سردرد مبتلا هستند. این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت این رقم نزدیک به پنج درصد است. یکی از روشهای ارائه شده در دستورالعمل انستیتو ملی بهبود سلامت و خدمات بالینی برای مداوای میگرن و سردردهای عصبی بهره گیری از طب سوزنی است.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال روز نو roozeno.com

ارسال پیامک به پورتال روز نو


roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.