مصرف بی‌رویه قرص‌های خواب‌آور نگران‌کننده است

ممتاز نیوز : کارشناسان انجمن سلطنتی داروسازی انگلیس هشدار دادند که شمار زیادی از مردم با مصرف خودسرانه قرص‌های خواب‌آور، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛ این کارشناسان می‌گویند: نیمی از افرادی که با مشکل بی‌خوابی مواجه هستند، بدون آنکه با پزشک مشورت کنند، از داروهای خواب‌آور استفاده می‌کنند، در حالی که به گفته کارشناسان این انجمن، بی‌خوابی اغلب می‌تواند ناشی از سایر مشکلات جسمی یا روانی باشد که نیاز به درمان دارند. این هشدار حاصل مطالعه روی ۲۰۷۷ داوطلب است.

بی‌خوابی می‌تواند ناشی از مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی و شیزوفرنی (جنون جوانی) باشد. سایر بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی،‌‌ آلزایمر و مشکلات هورمونی نیز می‌توانند الگوی طبیعی خواب را آشفته کنند.پاول جاکسون متخصص داروساز در این باره تاکید کرد: نگران‌کننده است که بسیاری از مردم به شکل بی‌رویه از داروهای خواب‌آور استفاده می‌کنند.

وی گفت: خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در بلند مدت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون با این شیوه شما به جای اینکه علت بیماری را ریشه‌یابی کنید، علائم آن را از بین می‌برید و به مزمن شدن بیماری و دشواری در درمان آن، دامن می‌زنید.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.