مصرف ترکیبات گیاهی از سرطان معده در زنان پیشگیری می کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

محققان اروپایی می گویند مصرف ترکیبات گیاهی که فلاونوئید نامیده می شود در رژیم غذایی زنان ، می تواند با کاهش خطر بروز سرطان معده در آنان مرتبط باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛نتایج تحقیقات این پژوهشگران که در نشریه تغذیه بالینی امریکا انتشار یافته است نشان می دهد خطر بروز سرطان معده در زنانی که مقادیر زیادی فلاونوئید در وعده های غذایی خود مصرف می نمایند ، در مقایسه با زنانی که مقدار مصرف آنها بسیار کم است ، تقریبا iبه یک دوم کاهش می یابد.
رائول زامورا راس از محققان موسسه غدد شناسی کاتالان در اسپانیا می گوید ترکیبات سرشار از فلاونوئید در مواد غذایی نظیر میوه جات ، سبزیجات ، غلات کامل و  آجیل iبه وفور یافت می شود.
وی می گوید در پیش گرفتن رژیم غذایی سرشار از فلاونوئید iبه همراه مصرف کمتر گوشت قرمز و فراوری شده می تواند راه خوبی در جهت کاهش خطر سرطان معده در زنان باشد.
محققان می گویند مصرف فلاونوئیدها iبه تنهایی نمی تواند عامل مهمی در برابر این بیماری باشد بلکه عوامل دیگری نظیر سبک زندگی سالم تر می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
پژوهشگران در این تحقیقات خود iبه مدت یازده سال iبه بررسی وضعیت جسمانی حدود پانصد مرد و زن در ده کشور اروپایی پرداختند که همگی شرکت نمایندگان بین سی و پنج تا هفتاد سال سن داشتند.
بر اساس نتایج این تحقیقات ، زنانی که روزانه بیش از پانصد و هشتاد میلی گرم فلاونوئید در رژیم غذایی خود دریافت نمودند ، خطر سرطان معده در آنها در مقایسه با زنانی  که روزانه تنها دویست میلی گرم فلاونوئید دریافت می نمودند ، پنجاه و یک درصد کمتر است.
خبرگزاری رویترز گزارش تفسیری داد محققان می گویند چای سبز حاوی مقادیر قابل توجهی فلاونوئید است که در هر یکصد گرم برگ چای سبز بیش از دوازده هزار و پانصد و یازده میلی گرم  فلاونوئید وجود دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.