مصرف خودسرانه “هندوانه ابوجهل” در دیابتی ها ممنوع

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف خودسرانه هندوانه ابوجهل که اخیرا نیز شیوع زیادی پیدا کرده است، علاوه بر سمی بودن می تواند سبب خونریزی شدید گوارشی در دیابتی ها شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مجید امتیازی ضمن بیان این مطلب گفت: بیماری دیابت یک بیماری مزمن، متابولیک و ژنتیکی است که پیش زمینه بسیاری از بیماری ها از جمله بیمای های قلبی- عروقی، چشمی، بیماری کلیوی، کبدی و اختلالات فشارخون می شود.

وی  مصرف خودسرانه داروهای گیاهی در بیماران دیابتی اخطار داد و تصریح کرد: از دیدگاه طب سنتی اختلال هضم یا اختلال در سیستم گوارشی زمینه ساز بیماری دیابت است بنابراین اولین قدم در درمان این بیماری اصلاح تغذیه حتی قبل از آغاز دارو است.

وی افزود: به منظور درمان دیابتی ها در گام اول حدود ۳ ماه باید شیوه تغذیه شان بر حسب مزاج و نوع بیماری دیابت تغییر یابد.

امتیازی با بیان این که بیماری دیابت به دو دسته دیابت گرم و سرد تقسیم می گردد، خاطرنشان کرد: روش درمانی این دو نوع نیز با هم متفاوت است و بر حسب مزاج اشخاص اقدامات درمانی خاص که شامل اصلاح رژیم غذایی و تجویز داروست، صورت می­گیرد.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر تغذیه صحیح به منظور پیشگیری از بروز دیابت متذکرشد: با اصلاح الگوی تغذیه ای می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

وی هم، غم، استرس و فشارروانی را از دیگر علل بروز و افزایش دیابت در جوامع حال حاضر دانست و توصیه کرد: اصلاح و تنظیم خواب و بیداری، شیوه زندگی و کنترل استرس از جمله اصولی است که از بروز بیساری از بیماری ها از جمله بیماری دیابت پیشگیری می کند.

وی تاکید کرد: داروهای گیای هم مثل داروهای شیمیایی باید تحت نظر متخصص تجویز و مصرف شود.

این متخصص طب سنتی در یزد با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه داروهای گیاهی در در بیماران دیابتی اخطارداد: مصرف خودرسانه هندوانه ابوجهل سبب خونریزی شدید گوارشی در دیابتی ها می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.