مصرف روزانه شیر منجر‌به کاهش‌وزن می‌شود

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر روزانه یک لیوان شیر با ۵/۲ درصد چربی در برنامه غذایی،گنجانده شود در طولانی مدت منجر به کاهش چربی های شکمی و اضافه وزن می شود.

به گزارش بی باک به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘فروزان صالحی’ افزود: افراد قبل از ۳۰ سالگی باید به اندازه کافی از فرآورده های لبنی استفاده کنند تا در آینده از بروز بیماری های پوکی استخوان پیشگیری کنند.

وی با بیان این که شیر حاوی برخی از ویتامین ها مانند آ، ب۱۲، ب۲ ، ب ۱ (A، B12، B2 و B1) است، گفت:‌ هنگام خرید شیر باید به تاریخ انقضای آن توجه کرد؛ همچنین اگر شیر در معرض نور قرار گیرد موجب از بین رفتن ویتامین ب۲ (B2) آن و نیز بد طعمی شیر می شود.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ادامه داد: شیر و لبنیات حاوی مقدار زیادی کلسیم بوده که برای سلامت استخوان لازم است.

صالحی گفت: بهتر است از شیر و لبنیاتی غنی شده با ویتامین دی D ، استفاده کرد چراکه این ویتامین برای جذب بهتر کلسیم بسیار مفید است.

وی افزود: زنان باردار و شیرده باید حداقل روزانه سه واحد از گروه شیر و فرآورده های آن مصرف کنند.

صالحی ، پروتئین، کلسیم، فسفر، برخی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ (A) را از جمله مواد مغذی گروه شیر و لبنیات برشمرد و خاطرنشان کرد مصرف روزانه دو لیوان شیر، نصف پروتئین مورد نیاز افراد بالغ را تامین می کند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.