مصرف روزانه میوه و سبزی خطر ابتلا به سکته را ۲۲ درصد کاهش می دهد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،’پریسا ترابی’با اشاره به این که گروه میوه ها در دومین ردیف هرم غذایی قرار دارند اظهار داشت: مصرف میوه ها برای حفظ مقاومت بدن در برابرعفونت ها، ترمیم زخم ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است و قربانیان سرطان اغلب افرادی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می کنند.

این کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: میوه های غنی از ویتامین ث مانند مرکبات، میوه های غنی از ویتامین آ شامل میوه های به رنگ زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره (طالبی، زردآلو و شلیل) و سایر میوه ها مانند سیب، موز، هلو، گلابی، انواع توت ها، گیلاس، انگور، هندوانه در گروه میوه ها قرار دارند.

ترابی ادامه داد:‌ میوه ها منابع غنی از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع املاح‌ و فیبرهستند و بهترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در میوه ها وجود دارد و شادابی، سلامت پوست و کاهش فرآیند پیری، مبارزه با عومل سرطان زا، از مهم‌ ترین خواص آنتی‌اکسیدان‌ها است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: میوه های غنی از ویتامین ث شامل انواع مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین و انواع توت ها می باشد که در ترمیم زخم ها و افزایش جذب آهن نقش مهمی دارند و میوه های غنی از ویتامین آ عبارتند از طالبی، خرمالو، شلیل و هلو که مصرف این گروه نیز در جلو گیری از خشکی پوست، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و سلامت چشم نقش مهمی دارند.

وی یادآورشد : طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، مصرف ناکافی میوه و سبزی ها علت ۳۱ درصد از بیماری های ایسکمیک قلب و ۱۱ درصد از سکته مغزی است و توصیه می شود افراد بزرگسال سالم روزانه ۲ تا ۴ واحد میوه مصرف کنند.

اجتمام**۷۰۲۹ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۶۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.