مصرف زیاد تنقلات، سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد

تنقلاتی مانند ذرت بو داده، پفک، چیپس، بستنی، بیسکویت و شکلات، به دلیل استفاده از نگه‌دارنده‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی، سلامت کودک را به خطر می‌اندازند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سمانه عزیزی،‌ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی، ضمن بیان این مطلب گفت: انواع تنقلات ارزش تغذیه ای بالایی نداشته و موجب بی اشتهایی کودک می‌شوند.

سمانه عزیزی با بیان اینکه این تنقلات معده‌های کوچک کودکان را به سرعت پر می‌کنند، ادامه داد: کودکان هنگام گرسنگی به خوردن تنقلات تمایل نشان داده و در صورت دسترسی به این مواد و یا عدم مقاومت والدین، با اشتهای زیاد تنقلات را مصرف نموده و از وعده‌های اصلی غذایی باز می‌مانند.

این کارشناس ارشد تغذیه اظهار کرد: علاوه بر مرباهای ترش و شیرین که در افزایش اشتهای کودک موثر بوده و لازم است تعادل در مصرف آن ها رعایت شود، والدین می‌توانند از ماست کم چرب، سبزیجات تازه، میوه‌ها و انواع سالاد نیز برای بهبود اشتهای کودک استفاده کنند.

عزیزی تاکید کرد: بهتر است والدین حداقل یک ساعت پیش از وعده غذایی اصلی، از دادن انواع تنقلات به کودکان خودداری نموده و اجازه ندهند کودکان انواع فست فودها را به عنوان وعده غذایی اصلی و یا بیش از یک تا دو بار در هفته مصرف کنند.

وی ضمن اشاره به این نکته که گاهی بی اشتهایی کودک نوعی لجبازی قلمداد می شود، خاطرنشان کرد: والدین نباید به گونه‌ای با فرزند خود رفتار کنند که غذا خوردن یا نخوردن کودک برای آن‌ها بسیار مهم است و هنگام صرف وعده های غذایی، محیط آرام و مناسبی را برای او فراهم کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.