مصرف “سرانه عسل” در ایران ۱۰۰۰ گرم است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با اشاره به اینکه ایران در رتبه چهارم کشورهای دارای کندو قرار دارد، گفت: مصرف سرانه عسل هر نفر در کشور ما حدود ۱۰۰۰ گرم است.

عفت رئیسی سرحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،افزود: در کشورهای پیشرفته مصرف سرانه عسل هر شخص ۲ کیلو و نیم و در کشورهای آفریقایی ۲۲۰ گرم است.

وی ادامه داد: مصرف عسل در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است و این می تواند یکی از دلایل افزایش بیماری دیابت در ایران باشد.

رئیسی افزود: کشورهای پیشرفته در صنایع نوشابه‌سازی، شکلات‌سازی، مواد غذایی و… از عسل استفاده می‌کنند اما در کشور ما چنین اقدامی انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که قیمت هر کیلو عسل مرغوب کاملا طبیعی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، تاکید کرد: عده‌ای به دلیل نبود مرکز قیمت گذاری برای عسل، هر کیلو عسل طبیعی را بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

مدیر عامل اتحادیه سراسرس زنبورداران تصریح کرد: ما از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد خواستاریم از فروش عسل با موم جلوگیری به عمل آورند چرا که موم‌ها منشا آلودگی و برای سلامتی جامعه زیان بار می باشند.

رئیسی همچنین خاطر نشان کرد: سال قبل ارزش تولیدات زنبور عسل به غیر از بحث بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و… حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته‌ وی تاکنون در این صنعت ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری انجام شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.