مصرف سوخت خودروهای کره‌ای بهینه‌تر می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مصرف سوخت خودروهای کره‌ای بهینه‌تر می‌شود

مصرف سوخت خودروهای کره‌ای بهینه‌تر می‌شود

پرشین خودرو: شرکت هیوندای موتور و کیا موتورز که شرکت تابعه آن است، برای عمل به مقررات آلایندگی در کره جنوبی، آمریکا و اروپا قصد دارند اقتصاد سوخت خودروهایشان را به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهند.

به گزارش ممتازنیوز، این خبر پس از این اعلام شد که این دو شرکت به دلیل مبالغه در میزان اقتصاد سوخت خودروهایشان، موافقت کردند ۳۵۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازند.
از سوی دیگر این دو شرکت در بازار خانگی در تلاش برای مقابله با رقیبان وارداتی هستند که محبوبیتشان به دلیل بهینگی مصرف سوخت و موتورهای دیزلی افزایش یافته است.
این دو خودروساز کره جنوبی اعلام کرده اند نسل جدیدی از موتورها را طراحی کرده و وزن مدل‌های کلیدی را کاهش خواهند داد و همچنین تعداد مدل‌های دوستدار محیط زیست را افزایش خواهند داد.
هیوندای و کیا که از قطعات مهمشان به طور مشترک استفاده می‌کنند، قصد دارند ۷۰ درصد از موتورهای بنزینی و دیزلی خود را با موتورهای نسل جدید عوض کنند و استفاده از موتورهای بنزینی توربو شارژ شده را افزایش دهند.
همچنین این شرکت‌ها که شرکت تابعه فولادسازی هیوندای استیل را دارند، اعلام کردند استفاده از فولاد محکم و پیشرفته را برای ساخت خودروهای سبک‌تر افزایش خواهند داد.
بر اساس گزارش رویترز، هیوندای و کیا به اتفاق یکدیگر در رتبه پنجم فروش خودرو در جهان هستند و قصد دارند یک خودروی هیبریدی کامپکت و مدل هیبریدی سوناتا را سال آینده در راستای افزایش تولید خودروهای پاک عرضه کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.