مصرف شیشه گوی سبقت را از هروئین و کراک ربود

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به سبب باورهای غلط که شیشه اعتیادآور نیست و دسترسی آسان، شیشه دومین میزان مصرف مواد مخدر پس از تریاک را به خود اختصاص داده است در حالیکه قبلاً هروئین و کراک پس از تریاک بیشترین مصرف را داشتند.

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس در مورد آمار مصرف ماده مخدر شیشه در بین معتادان اظهار داشت: طبق آخرین مطالعه آماری در بین مصرف‌کنندگان مواد مخدر، شیشه دومین ماده مخدر مصرفی پس از تریاک است.

وی ادامه داد: قبلاً بعد از تریاک، هروئین و کراک بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده بود اما اکنون شیشه جایگزین این دو ماده مصرفی شده است.

وی در مورد افزایش میزان مصرف این ماده مخدر تصریح کرد: دلایل روانی و باورهای غلط که اشخاص فکر می‌کنند شیشه اعتیادآور نیست و تخدیر ندارد و همچنین دسترسی آسان به این ماده مخدر سبب شده تا مصرف آن نسبت به بقیه مواد بیشتر شود.

به گفته قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر قانون تازه برخورد با این ماده مخدر و شبکه‌های تولید آن عمر ۱٫۵ تا ۲ ساله دارد و برای برخورد با همه تولیدکنندگان کمی زمان لازم است.

طاهری در پاسخ به اینکه چندین سال است که آمار معتادان جامعه همواره عدد ثابتی اعلام می‌شود و آیا این آمار افزایش نیافته، گفت: طی ماه اخیر براساس آماری که برآورد کردیم ۲٫۶۵ درصد اشخاص جامعه اعتیاد دارند که این رقم در بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سال کشور برآورد شده و این رقم پیش از این ۲٫۲ درصد بود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که جمعیت کشور روز به روز افزایش دارد که این رقم هم متناسب با جمعیت رشد می‌کند.

طاهری در مورد میزان معتادان تفننی و دائمی گفت: براساس متدولوژی تازه مصرف تفننی و دائمی با هم محاسبه شده است.

طی سال های اخیر از سوی مسئولان مختلف و متولیان مبارزه با مواد مخدر میزان معتادان کشور به طور ثابت بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است و این در حالی است که شواهد رقمی بیش از این را نشان می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.