مصرف فست فود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی:

فست فودها حاوی نیتریت و نیترات هستند که بر اثر مصرف زیاد این نوع تغذیه شانس ابتلا به سرطان معده و روده را بیش از پیش افزایش می‌یابند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا، متخصص رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، اظهارداشت: سرطان یعنی رشد، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلول‌های بدن، در حالت طبیعی سلول‌های بدن طبق قاعده اصلی تکثیر می‌شوند، اما در سرطان‌ها تکثیر و رشد سلولی بدون قاعده و قانون صورت می‌گیرد، به طوری که برای سلول‌های طبیعی بدن مزاحمت ایجاد می‌کنند.

امین شفی زاد افزود: یک سلول طبیعی ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی به یک سلول سرطانی تبدیل شود، ولی در اغلب موارد، تبدیل در اثر مواجهه مکرر با مواد سرطان‌زا مانند الکل و دخانیات صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: امروزه مصرف فست فودها در بین مردم رواج یافته است، فست فودها حاوی نیتریت و نیترات هستند که بر اثر مصرف زیاد این نوع تغذیه شانس ابتلا به سرطان معده و روده را بیش از پیش افزایش می‌دهند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی کاهش فعالیت‌های بدنی و افزایش وزن بدن را از عوامل برخی سرطان‌ها نام برد و خاطر نشان کرد: بیماری‌هایی همچون دیابت و افزایش فشار خون به مراتب خطرناک تر از سرطان هستند، دیابت و بیماری افزایش فشار خون عوارضی همچون نارسایی کلیه، از بین رفتن اعصاب و بیماری قلبی و سکته‌های مغزی را به همراه دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.