مصرف لبنیات برای تکمیل دندان‌ها و استخوان‌های جنین ضروری است

به گزارش ایمنا دکتر پریسا ترابی کارشناس تغذیه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عدم دریافت کافی کلسیم احتمال بروز پوکی استخوان را در افراد بیشتر می‌کند و دریافت کافی کلسیم در طول دوران زندگی برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار ضروری است.
وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، در هر سنی که هستید روزانه حداقل ۲ لیوان شیر یا جانشین‌های آن شامل ماست، پنیر یا کشک بخورید.
دکتر ترابی تصریح کرد: دریافت ناکافی کلسیم دردختران نوجوان همراه با افزایش سن در آن‌ها باعث آسیب‌پذیر نمودن آنان در برابر پوکی استخوان می‌شود.
وی ادامه داد: ماست و شیر بدون چربی با داشتن حداقل کالری از مهم‌ترین منابع کلسیم هستند و حتی الامکان از مواد لبنی کم چرب مصرف کنید چون حاوی بیشترین مواد مغذی هستند.
این کارشناس تغذیه به نوجوانان و زنان باردار و شیرده و زنان در سنین یائسگی توصیه کرد: روزانه حداقل ۳ لیوان شیر یا جانشین‌های آن شامل ماست، پنیر و کشک مصرف کنند.
دکتر ترابی بیان کرد: شیر و لبنیات تامین کننده پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین b۲، ویتامین b۱۲، ویتامین a هستند و مصرف آن در مادران شیرده مصرف کافی شیر و لبنیات برای تولید شیر و تامین نیازهای کودک ضروری است.
/۱۰۴

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.