مصرف ماست iبه درمان اسهال حاد کودکان کمک می‌کند

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

یک متخصص تغذیه گفت: اسهال حاد مشکلی بسیار شایع و مهم در کودکان است و مصرف ماست آن هم iبه صورت منظم می‌تواند iبه درمان این بیماری کمک بسیاری کند.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بروز بیماری و اختلال در کودکان iبه ویژه کودکانی که زمینه ابتلا iبه بیماری هایی همچون بیماری های عفونی را دارند، یک نگرانی برای والدین محسوب می گردد.

وی افزود: بسیاری از کودکان و نوزادان در نهایت تغذیه نامناسب iبه مشکلات و بیماری هایی مبتلا می شوند که نه تنها کیفیت زندگی خوشان را تا حد بسیاری کاهش میدهد بلکه در بعضی از موارد حیات آنها نیز تهدید می گردد.

کمالوند اظهار داشت: اسهال حاد از بیماری های بسیار شایع و بسیار مهم در بین کودکان است و هر کودکی ممکن است در دوران ابتدایی زندگی خود دهها بار iبه این بیماری مبتلا شده و در نهایت بیماری خود روانه بیمارستان می گردد.

وی یادآور شد: یکی از راههای کنترل و درمان مناسب اسهال حاد، تغذیه مناسب و برنامه ریزی شده است.

کمالوند با اشاره iبه اینکه مصرف ماست آن هم iبه صورت منظم میتواند iبه درمان اسهال حاد کودکان کمک بسیاری بکند، تاکید نمود: در واقع مصرف مرتب ماست iبه عنوان یک ماده پروبیوتیک در بین نوزادان و کودکان iبه ویژه در سنین کمتر از ۵ سال می تواند علائم اسهال حاد را کاهش و iبه کنترل این بیماری کمک کند.

وی اظهار داشت: ممکن است بعضی از نوزادان و کودکان iبه مصرف ماست حساسیت داشته باشند که در این حالت باید با پزشک و متخصص مربوطه در این زمینه مشورت شود.

کمالوند خاطرنشان نمود: مصرف ماست در مجموع می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی سیستم گوارشی بدن بگذارد و علاوه بر آن iبه سلامت دندان ها و استحکام استخوان های بدن نیز کمک کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.