مصرف مقدار بسیار کربوهیدرات ها قند خون را افزایش می دهد

۲۷م آذر ،

مصرف متعادل غذاهای حاوی کربوهیدارت ها برای بیماران دیابتی ضروری است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛سعیده معانی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان این مطلب گفت: فرد مبتلا به دیابت، بایستی در هر یک از وعده های اصلی یا میان وعده غذایی خود مقداری کربوهیدرات مرکب یا غذاهای نشاسته ای مانند نان گندم کامل(سنگک)، غلات کامل، میوه، سیب زمینی، ماکارونی، برنج و حبوبات مصرف کند.

سعیده معانی افزود: منابع عمده کربوهیدرات ها اغلب غذاهای گیاهی اند که می توان به سبزیجات، غلات و حبوبات اشاره کرد. شیر و لبنیات نیز به میزان کافی کربوهیدرات دارند.

وی، با اشاره به اینکه مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات، قند خون را به سرعت افزایش می دهد، تصریح کرد: مصرف کم کربوهیدرات ها نیز، سبب افت شدید قند می شود.

معانی تاکید کرد: قند خون بالا به مرور زمان، مواد مضری تولید می کند که سبب وارد شدن آسیب های جدی به عروق کلیه، چشم و دیگر اندامها می شود همچنین قند خون بالا، محیط مناسبی برای رشد میکروب ها شده و احتمال ابتلا به انواع عفونت ها را نیز در اشخاص تشدید می کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بررسی های اخیر نشان داده اند که غذاهای حاوی کربوهیدرات ساده می تواند سبب افزایش سطوح قند خون شده و همچنین ترشح انسولین را افزایش می دهد این امر می تواند سبب افزایش اشتها شود و تجمع بیش از حد چربی شده و چاقی را تقویت کند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.