مصرف میوه و سبزی از بسیاری سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

متخصص و مشاور دیابت و تغذیه گفت: مصرف میوه و سبزی که از بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند در کشور ما بسیار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی صادقی گفت: تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین وجوه سلامت در دانش آموزان است.

وی افزود: رشد جسمانی مناسب در دانش آموزان به تغذیه صحیح و فعالیت کافی بستگی دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه یک برنامه غذایی خوب شامل هفت وعده صبحانه، میان وعده، ناهار، عصرانه، شام و قبل از خواب است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما این وعده‌ها رعایت نشده و به طور مداوم از چربی، شیرینی و افزودنی استفاده می‌شود.

این مشاور تغذیه ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین وعده‌ها که ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن را برطرف می‌کند، صبحانه است که به علت شام دیرهنگام و سنگین، دیر بیدار شدن از خواب، حذف سفره صبحانه و نبودن تنوع در سفره در حال حذف شدن در جامعه ایرانی است.

وی افزود: دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند دارای ضریب هوشی پایین‌تر و قدرت یادگیری کمتر هستند.

وی با اشاره به اهمیت آهن و پروتئین در سلامتی و با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به تهیه گوشت نیستند، ادامه داد: این افراد باید از مکمل‌های جایگزین مانند تخم مرغ، حبوبات و مغزهای گیاهی استفاده کنند.

این مشاور تغذیه افزود: میوه، لقمه‌های متنوع، خرما، گردو و خشکبار بهترین میان وعده برای مصرف کودکان در مدرسه است.

صادقی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در تغذیه کودکان، تغییر ذائقه و جایگزینی عادات غذایی نادرست است.

وی از عادات غذایی نادرست به نوشیدن آب حین غذا خوردن، خوردن غذاهای بسیار داغ، تماشای تلویزیون در حین غذا خوردن، بی توجهی به جذابیت‌های بصری غذا و نجویدن به اندازه لقمه‌های غذا اشاره کرد.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: بیشتر کودکان ایرانی، مواد غذایی ضروری بدن را به طور کافی دریافت نمی‌کنند و از مواد ناسالم مانند سوسیس و کالباس، شیرینی‌جات و چربی‌ها استفاده می‌کنند که موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت در آینده می‌شود.

اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.