مصرف ناصحیح دارو سبب اصلی رشد بیماری کلیوی در کشور

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز :همزمان با روز جهانی کلیه در رادیو سلامت اعلام شد که مصرف ناصحیح دارو مهمترین عامل افزایش بیماران کلیوی در کشور است و سالانه ۱۷ درصد بیماران کلیوی دیالیزی می شوند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،  وزارت بهداشت  اعلام کرد: متاسفانه رشد بیماران کلیوی در کشور نسبت به آمارهای متوسط جهانی بالا است و  سالانه ۱۲ درصد به بیماران نیازمند دیالیز خونی (همودیالیز) افزوده می گردد.

دکتر شهناز اتابک متخصص  داخلی و فوق تخصص  کلیه همزمان با روز جهانی کلیه به بخش گفت و گوی تحلیلی رادیو سلامت گفت:مصرف ناصحیح دارو مهمترین سبب رشد بیماری کلیوی در کشور است .

دکتر اتابک نبود آموزش و مصرف خودسرانه داروها و مصرف ناصحیح دارو ها برای کنترل  داروها را از دیگر عوامل رشد روند ابتلا به بیماری های کلیوی داسنت و گفت:متاسفانه بیماران ایرانی پیشنهاد های پزشکان  را جدی نمی گیرند.

این متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه روند افزایش بیماری کلیوی دربین بیماران و سایر اشخاص جامعه را یک تهدید دانست وگفت:مصرف بی رویه و ناصحیح مسکن ها روند بیماری کلیه را در کشو ر افزایش داده است.

دکتر اتابک کنترل داروخانه ها را در خصوص عرضه دارو مورد توجه قرار داد و تاکید کرد:فروش دارو و مکمل ها باید با نسخه پزشک باشد و داروخانه ها از فروش بدون نسخه دارو اجتناب کنند.
وی در پایان یاد آور شد که هم اکنون سالانه ۱۷ درصد بیماران کلیوی دیالیزی می شوند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.