مصرف ویتامین B و روی روند سفیدی مو را iبه تاخیر می اندازد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سفید شدن سریع هنگام مو دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان iبه مسائل ژنتیکی، نژاد، استرس، فشار کاری بالا و بعضی از بیماری ها اشاره کرد.

دکتر رضوانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: iبه طور علمی هیچ روش شناخته شده ی موثری برای جلوگیری از سفید شدن موها و یا برگرداندن موهای سفید شده وجود ندارد اما ممکن است یکسری از آنتی اکسیدانها و ویتامین ها از جمله ویتامین B و روی، روند سفید شدن موها را کمی کندتر کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسائل ژنتیکی، مصرف یک سری از شامپوها، داشتن استرس یا فشار کاری بسیار ممکن است روند سفید شدن موها را تصریح کنند اما هیچ مکانیسم پاتو فیزولوژیکی برای توجیه این مسئله وجود ندارد.

رضوانی افزود: اگر در نژاد سیاه پوست پیش از ۳۰ سالگی و در نژاد سفید پوست پیش از ۲۰ سالگی موهای سفید شود می توان گفت: سفیدی سریع رس مو اتفاق افتاده است.

وی در پایان اشاره کرد: تبلیغاتی که iبه عنوان محلول و یا شامپوی ضد سفید کننده ی مو صورت می گیرد درحقیقت ترکیباتی می باشند که ساقه ی مو را از خارج کم رنگ می کنند ولی نمی توانند سلول مرده ی مو را برگردانند بلکه موها را کمی تیره تر می کنند که در این خصوص می توان از رنگ مو استفاده کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.