مصرف چیپس و پفک برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است

۳۱فروردین۱۳،

رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت عنوان کرد:

مصرف تنقلاتی همچون چیپس و پفک به سبب مضرات بسیارشان برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است.

دکتر عبدالهی، رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام این که تنقلاتی  مثل چیپس و پفک می توانند اثرات زیانباری را برای مصرف کنندگان داشته باشند گفت: مشکل ما این است که تبلیغات بی رویه این نوع محصولات از رسانه ملی خود  می تواند تشویق کننده مردم به مصرف این مواد باشند.

وی افزود: خوردن یک با دو تکه چیپس و یا پفک در ماه مشکلی ایجاد نمی کند ولی وقتی یک رفتار تکرار شود می تواند خود سبب مصرف بسیار آن شود و مضرراتی را برای اشخاص به ویژه کودکان ایجاد کند.

عبدالهی با تاکید بر اینکه مصرف این نوع تنقلات برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است اظهار داشت: باید توجه داشت که ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می گیرد وقتی کودکی از بچگی غذاهای پر نمک استفاده کند ذائقه او به سمت  مصرف غذاهای شور می رود و این فرد در بزرگ سالی از خوردن غذاهای کم نمک دوری می کند.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که وقتی ذائقه فرد به سمت غذاهای پر نمک برود باید با گذشت زمان میزان نمک افزوده به غذای خود را کاهش دهد چرا که حساسیت چشایی  او با گذشت طول عمر کاهش پیدا می کند و برای اینکه همان طعم قبلی برای او ایجاد شود باید مقدار نمک مصرفی خود را افزایش دهد.

عبدالهی خاطر نشان کرد: بنابراین به صورت اصولی باید از کودکی فرزندانمان را به خورد غذاهای کم نمک عادت دهیم تا بتوانیم در آینده با این کار میزان آمار مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی را هم کاهش دهیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.