مصرف کنندگان از کیفیت کدام خودروی های سواری راضی می باشند؟ + جدول کیفیت خودروهای سواری

نتایج ارزیابی‌ صورت گرفته دربارهٔ میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری در مواردی در تضاد با نتایج ارزیابی‌ها از کیفیت همین خودروهاست.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج ارزیابی‌های خود از میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری عرضه شده در سال را منتشر کرده است.

نگاهی به نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد که در حالی مصرف‌کنندگان از بعضی خودروهای چینی در مقایسه با سایر خودروها رضایت بیشتری داشته‌اند که این خودروهای چینی براساس آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در انتهای جدول رده‌بندی کیفی قرار دارند.

به عنوان مثال در این ارزیابی‌ مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشتر از خودروهای دیگری چون لیفان ۶۲۰، سمند و پژو پارس رضایت داشته‌اند. این در حالی است که براساس جدول رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در مردادماه، کیفیت ام‌وی‌ام ۵۳۰ در حد قابل ملاحظه‌ای کمتر از خودروهای یاد شده است.

همچنین در این ارزیابی میزان رضایت مصرف‌کنندگان از ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشتر از دیگر خودروی چینی مونتاژی در ایران (لیفان ۶۲۰) برآورد شده است. این در حالی است که در ارزیابی‌های کیفی، لیفان ۶۲۰ در اواسط رده‌بندی و ام‌وی‌ام ۵۳۰ در انتهای رده‌بندی قرار دارد.

به نظر می‌رسد که بعضی از مصرف‌کنندگان در ارزیابی خود از خودروها توجه چندانی به کیفیت نداشته و بیشتر براساس ظاهر خودرو اظهار نظر کرده‌اند. پیش از این نیز اعلام شده بود که مصرف‌کنندگان هنگام خرید خودرو به آمارهای رسمی رده‌بندی کیفی توجه نداشته و در مواردی ایمنی و کیفیت را فدای ظاهر خودرو می‌کنند.

در این زمینه بهروز مشهدی – عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت – یکی از دلایل فروش رفتن خودروهای چینی در ایران را پایین بودن تنوع خودروهای داخلی دانسته و خاطرنشان می‌کند که مردم معمولا براساس ظاهر خودرو تصمیم به خرید می‌گیرند و چندان به ویژگی‌های کیفی توجه ندارند.

البته نکته جالب توجه آن است که به غیر از خودروهای چینی ام‌وی‌ام، رتبه باقی خودروها در جدول رده‌بندی میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری تطابق نسبی با رتبه همان خودروها در جدول رده‌بندی کیفی دارد.

 

 

 

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۱۰ مهرماه
ساعت ارسال : ۱۱:۴۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.