مصر آزاد کردن افرادی را که ارتش دستگیر کرده است، آغاز کرد

در پی صدور فرمان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در هفته گذشته ، این کشور آزاد کردن افرادی را که ارتش دستگیر کرده است، آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یک مقام امنیتی مصر گفت :« مقامات زندان ها آزادی بازداشت شدگان را آغاز کردند. »مرسی که ماه گذشته سوگند یاد کرد ، روز پنجشنبه فرمان عفو پانصد و هفتاد و دو نفر از محکومان دادگاه های نظامی را صادر کرد.  
                                  
آزادی این افراد به مناسبت گرامیداشت کودتای نظامی سال هزار و نهصد و پنجاه و دو صورت گرفته است که در نهایت موجب سرنگونی نظام پادشاهی در مصر شد.رئیس جمهور مصر دستور تشکیل کمیته ای را برای بررسی پرونده غیر نظامیانی که ارتش آنها را محاکمه کرده بود، صادر کرده است.

 ارتش در مجموع یازده هزار و هشتصد و هفتاد و دو مصری را از زمان انقلاب سال گذشته که موجب سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین این کشور شد، بازداشت کرده است.از این تعداد، تاکنون نه هزار و هفتصد و چهارده نفر آزاد شده اند.

فعالان و گروه های مدافع حقوق بشر مکرر خواستار آن شده اند که محاکمه های نظامی غیر نظامیان پایان یابد زیرا در این دادگاه ها معیارهای مستقل و بی طرف بودن دادگاه رعایت نمی شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.