مصر برنامه خودروسازان را بهم ریخت!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مصر برنامه خودروسازان را بهم ریخت!

ممتازنیوز: ناآرامی ها در مصر روی فروش بی.ام.و، جنرال موتورز و تویوتا اثر گذاشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان بی.ام.و، جنرال موتورز و تویوتا، فعالیت خود در کشور مصر را به طور موقت متوقف کردند.
جنرال موتورز و بی.ام.و واحدهای فروش و تولید خود را بعد از کنار گذاشتن محمد مرسی اولین رئیس جمهور مصر متوقف کردند. البته بی.ام.و گفته است که از روز یکشنبه فعالیت های خود را به طور کامل از سر می گیرد. در مصر روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و کار از روز یکشنبه آغاز می گردد.
کریم تیناوی مدیر صادرات و بازاریابی جنرال موتورز مصر هم گفت: به عنوان اقدام احتیاطی جنرال موتورز مصر تا روز یکشنبه به طور کامل متوقف است و از روز یکشنبه آغاز خواهد شد. جنرال موتورز در مصر اُپل و شورولت می فروشد و مانند تویوتا در قاهره به روش سی کی دی (قطعات منفصله) خودرو تولید می کند.
از سال قبل تویوتا نیز خودروهای هایلوکس و فورچونر (نوعی خودروی اس یو وی) را در مصر مونتاژ می کند و برای این کار ۷۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است. تویوتا از ۲۹ ژوئن تا اول ژوئیه تمام نمایندگی های خود را تعطیل کرده بود اما از دوم ژوئیه فعالیت های خود را از سر گرفت. تویوتا در مصر ۲۵ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارد.
رنو هم ۳۸ نمایندگی در مصر دارد اما در این کشور خودرو مونتاژ نمی کند و از این ناآرامی ها هم صدمه ندیده است.
مصر در آفریقا از لحاظ «تولید خودرو» مقام سوم بعد از آفریقای جنوبی و مراکش دارد.
خودروسازان مصری در سال قبل ۳۶ هزار و ۸۰۰ خودرو تولید کردند که نسبت به سال ۲۰۱۱ نزیدک به ۳۱ درصد کاهش داشت. اما در خصوص «فروش خودرو» ماه آوریل امسال فروش خودرو با ۱۴ درصد رشد مواجه شد و به ۶۸ هزار و ۱۰۶ دستگاه رسید.
شورولت پرفروش ترین برند در مصر به حساب می آید و ظرف ۴ ماه قبل ۱۶ هزار و ۱۲۴ خودرو فروخته و مقام دوم از آن هیوندایی است، تویوتا سوم، کیا چهارم و رنو مقام پنجم می باشند.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.