مصر سفیرش را از تل آویو فراخواند / نشست فوق‌العاده شورای امنیت و اتحادیه عرب

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

reuters1-44.jpg

در پی حملات رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه و شهادت چندین فلسطینی، مصر سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواند و شورای امنیت نیز جلسه فوق العاده‌ای را در این خصوص برگزار کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل iبه درخواست مصر نشست فوق العاده‌ای را در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه که تا کنون iبه شهادت ۹ فلسطینی از جمله فرمانده گردان‌های عزالدین قسام انجامیده برگزار کرد.

مصر نیز سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواند و پیام اعتراض شدیدی را توسط سفیر رژیم صهیونیستی که او نیز خاک مصر را ترک کرده برای مقامات تل آویو ارسال کرد.

اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که نشست فوق العاده‌ای را روز شنبه برای بررسی پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه برگزار می‌کند.

حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، اول وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز حملات اسرائیل iبه نوار غزه را iبه شدت محکوم کرد و تاکید کرد که این مساله نباید بدون پاسخ باقی بماند.

وی مسئولیت پایان دادن iبه حملات اسرائیل را متوجه شورای امنیت دانست. شورای همکاری خلیج فارس نیز با صدور بیانیه‌ای حملات وحشیانه اسرائیل را محکوم کرد و مسئولیت وخامت اوضاع در سرزمین‌های اشغالی را متوجه اسرائیل دانست.

محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر نیز اعلام کرد: قاهره با شدت هر چه همه‌تر آنچه را که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد و دست iبه ترور و کشتن غیرنظامیان می‌زند را محکوم می‌کند.

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی آن را جنایتی هولناک و نقض قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی برشمرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در عربستان iبه سر می‌برد نیز با ابراز نگرانی شدید از بالا گرفتن خشونت‌ها در نوار غزه گفت: ما از تحولات جاری در غزه بسیار نگرانیم. در همین حال آمریکا بدون اشاره iبه تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه، حملات موشکی گردان‌های فلسطینی iبه سرزمین‌های اشغالی را محکوم و اعلام کرد: واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند!

با این حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از این رژیم برای حمله iبه غزه وی را iبه خویشتن‌داری فراخواند.

وی همچنین گفتگویی تلفنی با محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر داشت و از وی نیز خواست در این جهت شکیبایی iبه خرج دهد.

انگلیس نیز از دو طرف در نوار غزه خواست تا خویشتنداری کنند و اعلام کرد که وخیم‌ شدن اوضاع و درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها iبه نفع هیچ کس نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.