مصلحان جامعه به جای آنکه مچ مردم را بگیرند در کنارشان باشند/ موفقیت ˝رسوایی˝ بدون زبان طنز

مسعود ده‌نمکی در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

کارگردان فیلم ˝رسوایی˝ که این روزها بر پرده سینماها قرار گرفته است، گفت: در این فیلم، نشانه ها و لوکیشن‌ها در خدمت انتقال مفاهیم و شخصیت‌پردازی قرار دارند.

مسعود ده نمکی کارگردان فیلم سینمایی “رسوایی” در گفت وگو با هنر آنلاین در باره استفاده از نشانه ها و نمادهایی مثل آب، مسجد و خانه های قدیمی در شخصیت پردازی کاراکترهای فیلم گفت : در “رسوایی” تمام نشانه ها و لوکیشن ها در اختیار انتقال مفاهیم و شخصیت پردازی قرار داشت. گاراژی که شب هنگام روحانی فیلم در آنجا کار می کند، شکل فضایش مثل محراب مسجد است، تا تقدس این شخصیت و ارزش کارش مشخص شود و تاکیدی است بر این که کار و زندگی این روحانی عبادت است.

وی درمورد تاثیر دراماتیک پیرمرد لحاف دوز عنوان کرد: مرشد راه است و مسیر درست را نشان می دهد و تاکیدی است که همه آدمها به نوعی در مسیر سلوک قرار دارند و زمان نیاز دارند تا به رشد و آگاهی برسند و هیچ کس منجمله روحانی فیلم حاج یوسف از طی طریق بی نیاز نیست .

سازنده ” اخراجی ها ” در باره وجود تردید در شخصیت جوانهای فیلم “رسوایی” تصریح کرد : بهر حال شخصیتی که کامران تفتی نقش آن را بازی می کند آدم عاشقی است و مرز میان عشق و نفرت باریک است . موقعی که افسانه به عشق او بی توجهی می کند ، کینه و تزلزل در رفتارهایش بروز می دهد.

ده نمکی در باره ترسیم نقش پر رنگ پلیس در فیلم عنوان کرد : مصلحان جامعه بیشتر به جای آنکه مچ مردم را بگیرند باید در کنارشان باشند و به آنها کمک کنند. شخصیت پلیس فیلم چنین رویکردی دارد و سوای عمل کردن به وظیفه قانونیش به مردم و ایجاد عدالت کمک می کند .

کارگردان “کدام استقلال کدام پیروزی” با اشاره به جایگاه دیالوگ در فیلم هایش گفت : موقعی که مخاطب به دیدن فیلم می آید ، بعد از خروج از سالن سینما این دیالوگ ها در خاطرش می ماند و بسیاری از دیالوگها موقعی که در قالب فیلم به مخاطب عرضه می گردد، میزان تاثیرگذاریش دوچندان می گردد و در ذهن مخاطب باقی می ماند .

این کارگردان در میزان رضایتش از فروش فیلم گفت: مردم با استقبال خوبشان نشان دادند تحت تاثیر جوسازی های کاذبی که علیه “رسوایی” وجود دارد، قرار نگرفته اند و فیلم علی زغم تبلیغات منفی بدخواهانش با استقبال قابل قبول مردم روبه رو شد و علی رغم عدم وجود زبان طنز، باز هم مخاطبان برای دیدن فیلم در صف می ایستند.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.