مصلحت دولت‌ها تعیین‌کننده از سرگیری یا قطع روابط با یکدیگر است

۲۶اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه مصلحت کشورها امری تعیین کننده برای از سرگیری و یا قطع روابط میان کشورها است، گفت: چه بسا در پرتو این همکاری‌ها، بسیاری از اختلافات و تعارضاتی که در سایر حوزه‌ها میان کشورها وجود دارد حل شود.

“نوذر شفیعی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به تاکید وزیر امور خارجه عربستان بر گسترش روابط ایران و این کشور، گفت: روابط بین‌الملل اساسا روابطی سیال و پویا بوده که ممکن است در برخی مواقع برای حفظ منافع کشورها این روابط بهبود یافته و در سایر موارد قطع شود.

وی با بیان اینکه روابط دیپلماسی کشورها تنها محدود به پروسه‌ای زمان‌بند نمی‌شود، ادامه داد: درحالی که روابط سیاسی ایران و عربستان در بحران سوریه وارد فاز جدیدی شده اما این روابط در سایرحوزه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد؛ بنابراین نباید پیشنهاد عربستان به کشورمان را امری عجیب و غریب دانست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه مصلحت کشورها امری تعیین کننده از سرگیری و یا قطع روابط میان کشورها است، خاطرنشان کرد: چه بسا در پرتو این همکاری‌ها، بسیاری از اختلافات و تعارضاتی که در سایر حوزه‌ها میان کشورها وجود دارد حل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.