مصمم به حمایت از موسیقی های فاخر هستیم

۲۶ام بهمن ،

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصمم به حمایت از موسیقی های فاخر هستیم، گفت: مجلس از موسیقی هایی که در راستای اعتلای ارزش های ملی و عرفانی است؛ حمایت می کند.

به گزارش هنرآنلاین، ” جمشید جعفرپور” در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: معتقدم موسیقی از جمله هنرهایی است که می تواند، عامل ارتقا و پیشرفت فرهنگی و روحیه جامعه باشد.

وی افزود: متاسفانه سابقه ای که موسیقی از قبل از انقلاب در کشور دارد، سبب شده که یک ذهنیت منفی در مورد این هنر در اذهان عمومی جامعه خصوصا قشرهای متدین تر و مذهبی تر شکل بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عموما کاربرد موسیقی قبل از انقلاب در مجامع و محافلی بود که هیچ نسبتی با مسائل معنوی، عرفانی و حتی ملی نداشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک نگاه منفی به این هنر وجود داشت که البته به مرور بخشی از این دیدگاه به سبب وجود نمونه هایی مناسب و مطلوبی از موسیقی در شعر، آهنگ و اجرا اصلاح شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر همین اساس توانستیم رد پای موسیقی را در سال های آتی در محافل دینی و انقلابی ببینیم.

جعفرپور در ادامه اظهار داشت: جشنواره های موسیقی فجر یکی از مکان هایی بود که می تواند ویترین موسیقی کشور در طول یک سال باشد.

وی تصریح کرد: البته مهم این است که سیاست گذاری حاکم بر جشنواره های موسیقی فجر به گونه ای بشود که بتواند دغدغه های دینی و ملی کشور را پاسخ دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم اگر بتوانیم موسیقی های اصیل کشور را که برگرفته از جهت گیری های ملی و مذهبی کشور باشد را ترویج کنیم، بطور حتم بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بطور مثال موسیقی های محلی و بومی متاسفانه بسیار مهجور مانده است و آنگونه که باید مورد استقبال قرار نمی گیرد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: امیدوارم به این نوع از موسیقی در جشنواره های فجر بیش از قبل توجه شود و مسوولان اهتمام جدی در تشویق و تقویت هنرمندان پیشکسوتی که اغلب در شهرستان ها نیز می باشند؛ داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه هم اکنون بازار این هنر در دست اشخاصی است که موسیقی را صرفا در تهران تولید می کنند و در این بین هنرمندان شهرستانی جایگاهی ندارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر همین اساس معتقدم در جشنواره های موسیقی فجر باید به گروه های شهرستانی توجهی ویژه داشته و از آنان حمایت کنند.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه لغایت ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی برگزار می گردد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.