مصوبات اجلاس اکو اجرایی می گردد؟

۰۶م اسفند ،

فاوانیوز: بندهای مصوب این اجلاس نیز به صورت همزمان از سوی نهادها و دستگاه های ذیربط در حال پیگیری است که امید می رود در کوتاهترین زمان ممکن نهایی و عملیاتی شود.
 
سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بعد از پایان اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو در تهران و با تاکید معاونت فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات، پیگیری مراحل اجرایی مصوبات بیانیه تهران آغاز شده و در حال عملیاتی شدن است.

 نخستین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و چهاردهمین نشست سران مخابراتی کشورهای عضو اکو ۲۱ آبان ماه جاری به میزبانی کشورمان، در تهران برگزار شد.

احمد جان بزرگی سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اجرای مصوبات این اجلاس اظهار داشت: ۶ بند از ۱۰ بند مصوبات اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو، تکلیف ایران و وزارت ارتباطات است که با هماهنگی میان وزارت خارجه و دبیرخانه اکو در حال پیگیری است.

وی با اشاره به روند عملیاتی در دست اجرا افزود: شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی ارائه کننده پیشنهاد که به تصویب وزراء رسیده است، طرح اجرایی پیشنهاد خود را آماده کرده اند که پس از نهایی شدن از سوی دبیرخانه اکو، برای طی مراحل بعدی به مراجع ذیصلاح ارائه می گردد. برای این منظور جلساتی به صورت هفتگی و با حضور تهیه کنندگان طرح های اجرایی نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت خارجه و دبیرخانه اکو برگزار می گردد.

جان بزرگی با بیان اینکه پس از ابلاغ بیانیه از سوی وزارت خارجه و دبیرخانه اکو به وزارت ارتباطات عملیات اجرایی در این حوزه آغاز شده، تصریح کرد: در همین راستا تا کنون طرح پیشنهادی ایجاد انجمن ICT اکو در بخش خصوصی در حال نهایی شدن است که پس از تهیه فرمت پایانی، به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد. درهمین حال دیگر بندهای مصوب این اجلاس نیز به صورت همزمان از سوی نهادها و دستگاه های ذیربط در حال پیگیری است که امید می رود در کوتاهترین زمان ممکن نهایی و عملیاتی شود.

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ارتباطات با اشاره به بندهای مصوب تکلیفی این وزارتخانه گفت: همکاری در زمینه تولید نرم افزار، سخت افزار و تجهیزات مخابراتی و همکاری بین رگولاتورهای ICT از طریق ایجاد گروه کاری رگولاتوری اکو، از جمله بندهای مرتبط با این حوزه است. همچنین ارتقاء همکاری در زمینه آموزش، تحقیقات و انتقال دانش، همکاری در زمینه توسعه ICT و زیرساخت های مخابراتی و همکاری در حوزه سرویس های مخابراتی از دیگر بندهای مصوب بیانیه پایانی اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو در تهران است.

منبع: خبرگزاری مهر
 

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.