مصوبات قانونی در حوزه آب عملیاتی شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مساله آب، گفت: انتظار می‌رود مطالبات به حق مردم استان به جد مورد توجه قرار گیرد، زیرا این مردم هیچ‌گاه زیاده خواه نبوده‌اند، بنابراین لازم است مطابق شرایط موجود عدالت در توزیع آب صورت گیرد و مصوبات قانونی عملیاتی شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام سوم اردیبهشت‌ماه در پیام جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: ۱۰ روز از ماه مبارک رمضان که ماه بسیار نورانی و با فضیلت بوده، در حال گذر است، بنابراین بایستی روزه‌دار خود را لحظه به لحظه درحال نزدیک شدن بیشتر به خدای متعال فرض کند و حالت عبادی به خود بگیرد.

وی افزود: در تمام ساعاتی که ما روزه هستیم، باید حالت عبادی به خود بگیریم که این امر به معنای این است که حقیقت عبودیت را در ظواهر خود نشان دهیم و در دل و درون خود این امر را کاملا درک کنیم، زیرا اگر این حالت را نداشته باشیم نوعی غفلت محسوب می‌شود.

نکونام با اشاره به اینکه روزه‌داری تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست، ادامه داد: روزه داری باید حتما همراه با ذکر، توجه و هوشیاری باشد، یعنی لحظه به لحظه بدانیم که خدا را عبادت می‌کنیم و از این طریق به خدای تبارک و تعالی در حال نزدیک شدن هستیم و با این حالت تلاش می‌کنیم از خود مراقبت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری (ع)، تصریح کرد:  حضرت خدیجه(س) الگوی بسیار مبارکی برای همه به ویژه برای بانوان است، ایشان در شرایطی زندگی می‌کرد که دوران شرک، جهل، انواع ستم‌ها و طغیان‌گری‌ها بود، اما با این حال در میان همان مردم طغیان‌گر، مشرک، ظالم، بی‌رحم و خون‌ریز یکپارچه ایمان، مهر و محبت بود.

امام جمعه شهرکرد در پیام دوم با اشاره به پنجم اردیبهشت‌ماه شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، بیان کرد: حمله نظامی آمریکا به بیان خود، برای آزادی جاسوسانی که در تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ‭۱۳۵۸‬ به اسارت در آمده بودند، بود که این لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و مورد تایید حضرت امام قرار گرفت که این امر، حرکت بسیار مبارک و درستی بود که در درون انقلاب اسلامی شکل گرفت و آمریکا هم متحیر ماند.

وی افزود: آمریکا هر کجا تحقیر شود متحیر می‌ماند و نمی‌تواند تصمیم بگیرد، در غیر این صورت اگر به او بها داده شود نه تنها از توطئه‌هایش دست بر نمی‌دارد بلکه بر آن‌ها می‌افزاید، البته در این میان افرادی بودند که منفعل عمل کردند، یعنی در همه مقاطعی که با انفعال با آمریکا برخورد کردند و به خودشان و گاهی به ملت و انقلاب نیز آسیب زدند، هر چند راه به جایی نبردند اما این‌ها همیشه سد راه بودند و امروز هم با بسیاری از منفعلان مواجه‌ایم که دل بسته‌اند و به طریقی سعی در به دست آوردن دل آمریکا دارند و به اشکال مختلف می‌خواهند راه را برای او باز کنند اما به جایی نمی‌رسند.

وی بیان کرد: آمریکا آن زمان برای آزادی جاسوسان خود به فکر حمله نظامی افتاد، گرچه حمله نظامی کار ساده‌ای نبود و نیاز به عوامل داخلی داشت که متأسفانه برخی عوامل داخلی با او همراهی کردند، در حقیقت همیشه توطئه دشمن با عوامل داخلی به کار گرفته می‌شود و به بار می‌نشیند، از طرفی اگر عوامل داخلی، منافقین، افراد سست عنصر و منفعلان نباشند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نکونام اضافه کرد: درس‌هایی که می‌توان از واقعه پنجم اردیبهشت‌ماه گرفت این است که حمله نظامی در طبس با کمک منفعلان رخ داد، باید مردم بدانند و هوشیار باشند که این‌ها در درون کشور هیچ‌ زمانی احساس اقتدار نکنند و سست عنصرها نباید در درون کشور جایگاه داشته باشند، زیرا اگر این افراد در کشور جایگاه داشته باشند به دشمن بها می‌دهند و راه را برای دشمن باز می‌کنند.

وی گفت: در حقیقت خداوند پشتوانه همیشه انقلاب بوده و در این مقطع به فریاد انقلاب رسید، همان طور که خدای تبارک و تعالی اصحاب فیل را با مشتی از سنگ‌ریزه به وسیله ابابیل نابود کرد و همه را از بین برد این دشمنان قدار را به وسیله شن‌ها در صحرای طبس زمین گیر کرد و طوفان شن به یک باره تمام نقشه‌های آن‌ها را درهم ریخت، به طوری که با طوفان شن و لشگر غیبی پروردگار نقشه خنثی شد و آمریکایی‌ها وحشت کردند و نیروهایشان آن جا زمین گیر شدند، هنگامی که نتوانستند کاری بکنند، به ناچار لوازم‌شان را گذاشتند و برخی از آن گریختند.

نکونام یادآور شد: در این میان نیروهای داخلی که به شدت نگران روشدن دست خود و قرار گرفتن اسناد به دست انقلابیون بودند، نقشه شیطانی دیگر خود را عملی کردند و روز بعد متأسفانه عوامل داخلی، فتنه‌گران داخلی و سست عنصرها هواپیمایی را به طبس فرستادند و تمام این آثار را بمباران کردند، در همین بمباران، محمد منتظر قائم فرمانده سپاه یزد که برای بررسی قضایا و جمع آوری این آثار به طبس رفته بود به شهادت رسید.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: فتنه‌گران، سست عنصرها و منفعلین بدانند که برای مردم مشکل ایجاد نکنند، به این مردم بپیوندند و راه را برای انقلاب و حرکت انقلابی مردم باز کنند، گرچه مردم باید در انتخاب‌ها و گزینش‌ها مراقب باشند، یعنی به طور صحیح انتخاب کنند و رأی دهند، به طوری که به سست عنصرها میدان ندهند و افراد منفعل را انتخاب نکنند تا انقلاب همچنان راه خود را پرشتاب ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مذاکراتی که با آن مواجه‌ایم تحمیلی است، گفت: امام راحل به خوبی آمریکا را می‌شناخت و مقام معظم رهبری آمریکا و عهد شکنی و بدذاتی آمریکایی‌ها و خوی وحشیانه آن‌ها را می‌شناسد و مشخص بوده مذاکره با چنین کسانی، معنا ندارد.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم چیزی تحمیل بشود، امروز در شرایطی بر ولی ما برخی چیزها را تحمیل می‌کنند که نباید اجازه دهیم و حواس‌مان باید جمع باشد.
وی با اشاره به ۱۵ رمضان میلاد با سعادت حضرت امام مجتبی (ع) که به روز اکرام ایتام و تکریم خیرین نامیده شده است، تصریح کرد: این امام بزرگوار برای ما اخلاق، ایمان و کمک به نیازمندان و سخاوت را به ارمغان گذاشت، عمر امام مجتبی یکپارچه جهاد در راه خدا بود، تمام عمر خود را به جهاد گذراند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به مباحثی پیرامون مسئله آب، تصریح کرد: آنچه این روزها با آن مواجه هستیم، در سه محور مطرح می‌شود که محور اول این بوده که در این شرایط چقدر مناسب است همه توجه جدی به اصل کمبود آب به خاطر کمبود بارش‌ها داشته باشیم، زیرا نزولات آسمانی بسیار کم است و امسال بیشتر از همه سال‌ها ما با کاهش نزولات آسمانی مواجه بودیم به طوری که بارشی وجود نداشته است و به همین میزان کمبود آب داریم، بنابراین یکی از وظایفی که همه باید به آن توجه کنیم، روی آوردن به دعا است که برای اجابت دعاها هر چه بتوانیم مهربانی‌ها را نسبت به همدیگر افزایش بدهیم.

وی گفت: لازم است علمای گرانقدر استان همجوار مردم را به این ضرورت دعوت کنند که همه دعا کنیم، از طرفی در مواقع خاص پویش دعا را گسترش بدهیم.

نکونام بیان کرد: به دلیل نباریدن نزولات آسمانی همه ما با کمبود آب مواجه هستیم، چهارمحال و بختیاری هم به مراتب بیشتر از جاهای دیگر با مشکل آب مواجه است، به طوری که مشکل آب شرب در جاهای مختلف استان مشهود و محسوس است آب کشاورزی و صنعت و امثال آن در این استان آنقدر با مشکل مواجه است که نرخ بیکاری در استان را به شدت افزایش داده است و ما جزو استان‌هایی هستیم که بالاترین نرخ بیکاری را در اثر همین کمبود آب در مسئله کشاورزی و صنعت و … داریم، بنابراین مشکل آب، مشکل فراگیر و همگانی است و یکی از راهکارهای مؤثر آن هم مسألت از پروردگار و روی آوردن به دعا و راز و نیاز و امثال آن است.
امام جمعه شهرکرد گفت: مردم نجیب و خوب دو استان با هم مشکلی ندارند، بلکه بسیار نسبت به یکدیگر رئوف و با محبت هستند، چرا در فضاهای مجازی وبه وسیله برخی مطالبه‌گران زمینه رویارویی مردمی فراهم می‌شود گرچه مردم این استان همواره مطالبات خود را از مسئولان و دستگاه‌های مسئول مطالبه کرده‌اند.

وی بیان کرد: لازم است اجازه سوءاستفاده به ضد انقلاب، منافقان و برهم‌زنندگان امنیت کشور داده نشود، مخصوصا اکنون در شرایط انتخابات کشور نیازمند امنیت است.
امام جمعه شهرکرد افزود: چرا مسئولان و متولیان امر نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند، مطالبات قانونی و منطقی وجود دارد که باید مسئولان بی طرفانه در میدان حاضر شوند، نباید اجازه داد شرایط بحرانی حاکم شود.

وی با اشاره به بصیرت مردم استان، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مطالبات به حق مردم استان به جد مورد توجه قرار گیرد، زیرا این مردم هیچ‌گاه زیاده خواه نبوده‌اند، بنابراین لازم است مطابق شرایط موجود عدالت در توزیع آب صورت گیرد و مصوبات قانونی عملیاتی شود.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.