مصوبه‌ای که “لاریجانی” خلاف قانون بداند، ابطال نمی‌شود

۲۳اردیبهشت،

معاون توسعه انسانی رئیس‌جمهور، از ابطال نشدن مصوباتی که “لاریجانی” تاکنون آنها را مغایر با قانون دانسته است، خبر داد.

غلامحسین الهام در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در مورد اجرای طرح مهرآفرین در کشور اظهار داشت: طرح استخدامی‌های دولت تحت عنوان طرح مهرآفرین هم‌اکنون در چارچوب قانون مشکلی ندارد و مجوزهای آن نیز طبق قانون برنامه و خدمات کشوری در حال انجام است.
وی در پاسخ به این سوال که دیوان محاسبات کشور اعلام کرده است که اگر کسی طرح مهرآفرین را اجرا کند مجرم است، گفت: این حرف بسیار تعجب‌آور است که کسی را در انجام امور اداری مجرم بشناسند.

معاون توسعه انسانی رئیس‌جمهور‌ با اشاره به اظهارنظر اخیر شورای‌ عالی حل اختلاف قوا متذکر شد: کار دیوان‌ محاسبات پس از انجام است لذا باید صبر کند پس از اعلام بودجه موارد خود را بررسی کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آنها دستگاه دولتی را تهدید می‌کنند که انجام این موضوع برخلاف اصول قانون اساسی و معیار و ضوابط قانونی است لذا این مسئله دستگاه‌های دولتی را نگران می‌کند.

الهام با اشاره به خلاف قانون دانستن قوانین از سوی رئیس مجلس گفت: مصوبه‌ای که لاریجانی خلاف قانون بداند، ابطال نمی‌شود زیرا آن مصوبه طبق خود قانون عادی اجرا می‌شود لذا اگر دولت اصلاح نکرد، مواردی که مغایر اعلام شود، ملغی‌الاثر می‌شود و بقیه موارد و بندهای آن نیز بر سر جای خود می باشند.

وی ادامه داد: مواردی را که مجلس آنها را ملغی‌الاثر دانسته، هر وقت که دولت آنها را اصلاح کرد، اعتبار مجدد پیدا می‌کنند تا اجرایی شوند.

معاون توسعه انسانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: آخرین نسخه طرح مهرآفرین به مجلس ارسال شده و هیچ ایرادی به آن نگرفته‌اند، لذا اکنون این طرح در چارچوب آخرین اصلاحات آن کاملا قانونی و لازم‌الاجراست.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.