مصوبه‌ای برای دود کردن بیت‌المال

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مصوبه‌ای برای دود کردن بیت‌المال

مصوبه‌ای برای دود کردن بیت‌المال

پرشین خودرو: در حالی مسئولان وزارت نفت از مصوبه قطعی دولت برای واردات روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین در سال ۹۳ خبر می دهند که هزینه واردات بنزین در سال جاری برای ایران ۷.۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز، قیمت جهانی بنزین صبح امروز هر گالن ۲٫۹۳ دلار معامله شد. ازاینرو قیمت هر لیتر بنزین در معاملات جهانی آن امروز به ۷۷٫۴ سنت رسید.
عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران روز گذشته اعلام کرد که در صورت تصویب نهایی در دولت، واردات بنزین امسال به ۱۰ میلیون لیتر در روز می رسد.
در این صورت با احتساب قیمت فعلی این فرآورده نفتی در عرضه رقابتی بازار جهانی و بدون در نظر گرفتن نوسانات محتمل قیمت در ماههای آتی، واردات بنزین ایران در سال ۹۳ به رقمی بالغ بر ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.
باید توجه داشت که قیمت این فرآورده نفتی در منطقه خلیج فارس بیش از ۹۰ سنت در هر لیتر معامله می شود و در کشورهای اطراف ایران (بدون در نظر گرفتن بازار داخلی این کشورها و مالیات های منصوبه به بنزین) این رقم بیش از یک دلار در هر لیتر است.
به گزارش تسنیم، از آنجایی که ایران مستقیما از بورس نیویورک و لندن بنزین خریداری نمی کند و منابع واردات بنزین ایران کشورهای همسایه است، دولت باید حداقل رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای واردات بنزین در سال جاری اختصاص دهد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناشناس:

    این هزینه بهتر از ابتلا به سرطان خون است که ناشی از بنزین غیر استاندارد است .گرچه تو این طویله کسی دلش به حال مردم نمیسوزه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.