مصوبه ارزی شورای پول و اعتباراجرا نشد

۲۷م آذر ،

بینا- با توجه به این‌که براساس مصوبه‌ شورای پول و اعتبار، بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات ارزی باید به مشتریان بابت کارمزد یک تا دو درصد تخفیف بدهند، این مصوبه هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.
به گزارش بینا، سید کاظم دوست‌حسینی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ‌ی اجرایی‌نشدن مصوبه شورای پول و اعتبار اظهار کرد: شورای پول و اعتبار در اوایل سال جاری مصوبه‌ای را تنظیم کرد که براساس آن بانک‌هایی که با ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات اعتبارسنجی می‌کنند، برای پرداخت تسهیلات ارزی به مشتریان باید یک درصد و در مورد سایر تسهیلات دو درصد تخفیف بدهند.
وی با بیان این‌که این مصوبه‌ شورای پول و اعتبار هنوز از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است، خاطر نشان کرد: چندین بار از سوی صندوق ضمانت صادرات پیگیر اجرایی‌شدن این مصوبه بودیم ولی جوابی دریافت نکردیم.
دوست‌حسینی گفت: براساس اظهارات بانک مرکزی قرار بود این مصوبه از طریق دستور‌العمل‌ها ابلاغ شود و حتی یکبار هم گفتند که بحث ارزی آن ابلاغ شده است، ولی از بانک‌ها پاسخی دریافت نکرده و این اقدام را انجام نمی‌دهند.
به گفته‌ی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از آنجایی که این مصوبه از طریق شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است، ابلاغ آن حتمی بوده و بحث اصلی روی زمان ابلاغ این مصوبه از سوی بانک مرکزی است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.