مصوبه «تشدید تحریم نفتی ایران» نشان از آشفتگی سیاسی مسئولان امریکا دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

بروجردی در واکنش به مصوبه تشدید تحریم نفتی ایران توسط مجلس امریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن مصوبه اخیر مجلس امریکا مبنی بر تشدید تحریم نفتی ایران گفت: تصمیم اخیر مجلس امریکا نشان داد واقعا پس دستکش مخملین آنها یک پنجه فولادی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

علاء‌الدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس ایالات متحده امریکا مبنی بر تشدید تحریم نفتی ایران به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این مصوبه یکبار دیگر اهمیت دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد عدم اعتماد به امریکا را ثابت کرد.

وی افزود: تصمیم اخیر مجلس امریکا نشان داد واقعا پس دستکش مخملین آنها یک پنجه فولادی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

بروجردی ادامه داد: در شرایطی که همه کشورها جهان از تحولات سیاسی داخلی ایران حمایت کرده و بیش از ۴۰ کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند، این «تک‌روی» امریکا نشان از اصل بی اعتمادی به این کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه تحریم نفتی ایران با نامه ۱۳۰ نماینده گنکره امریکا در خصوص ارتباط با ایران در تعارض است و نشان می‌دهد یک نوع آشفتگی سیاسی و اختلاف ‌نظر جدی بین مسئولین و نمایندگان مجلس امریکا وجود دارد.

وی اظهار داشت: در هر صورت این اقدامات هیچگونه تاثیری در اراده ملت ایران برای فتح  قله‌های علم و دانش و پیشرفت و توسعه نخواهد گذاشت.

بروجردی تاکید کرد: به عنوان نماینده ملت ایران این اقدام اخیر گنگره امریکا را محکوم می‌کنم.

نماینده بروجرد در ادامه گفت: البته باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا رئیس جمهور آمریکا هم این مصوبه تحریم نفتی ایران را تائید می‌کند که دولت امریکا هم چنین بی‌صداقتی را به نمایش بگذارد یا یک تصمیم دیگری خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تهدیدها را با هوشمندی به فرصت تبدیل کرده و در صورتی که مصوبه تشدید تحریم نفتی ایران به تصویب برسد تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

اضافه می‌شود: براساس این طرح که با ۴۰۰ رای مثبت در مقابل ۲۰ رای منفی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید؛ صادرات نفت ایران در مدت یک سال، یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

هدف از این اقدام، کاهش درآمدهای دولت ایران و جلوگیری از تامین مالی برنامه هسته‌ای کشورمان ذکر شده است.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.