مصوبه جدید دولت درباره عرضه لامپ‌های رشته‌ای التهابی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران عضو کارگروه حمایت از تولید بنا به پیشنها مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ به منظور حفظ و صیانت از منابع مالی کشور و پیشگیری از اتلاف انرژی در لامپهای رشته ای التهابی، دستگاه های اجرایی ذی ربط موظفند از تاریخ ۱۵/۳/ در ثبت سفارش و از تاریخ ۱۵/۵/ در ورود لامپهای رشته ای التهابی مواردی همچون؛ معیارها و مشخصات فنی و استاندارد موضوع ماده(۱۱) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی – مصوب ۱۳۸۹-، نصب برچسب حاوی اطلاعات مربوط به کشور تولید کننده، مشخصات کشور وارد کننده، تاریخ تولید، هولوگرام مخصوص، برچسب انرژی و مدت زمان ضمانت بر روی بسته بندی لامپهای وارداتی، ارائه گواهی مبداء از کشور سازنده کالا را رعایت کنند.

بر این اساس، از اول مهرماه سال فقط لامپهای رشته ای التهابی دارای هولوگرام مخصوص اعم از تولید داخل و یا وارداتی، قابل عرضه در بازار کشور است، همچنین از ابتدای سال توزیع لامپهای رشته ای التهابی با توان بیش از (۴۰) وات در بازار داخلی کشور ممنوع است.
 

واحدهای تولیدی لامپهای رشته ای التهابی نیز به منظور برخورداری از مزایای موضوع ماده(۱۳۴) قانون برنامه پنجم توسعه، طرح اصلاح ساختار خود را تا پایان شهریورماه سال تهیه و پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت به مراجع ذی ربط ارائه کنند.
 

بر اساس این مصوبه، وزارتخانه های ذی ربط موظفند از محل منابع موضوع ماده(۱۳۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای ارائه مشوقهای مالی به طرحهای یاد شده، اقدام کنند.
 

همچنین دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانکهای عامل را موظف کرد؛ تقاضاهای اصلاح ساختار خطوط تولید مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت را در اولویت رسیدگی و پرداخت تسهیلات و مزایای پیش بینی شده، قرار دهند.
 

بر این اساس، وزارت نیرو(سازمانی ملی بهره وری انرژی) موظف است؛ به منظور تداوم و تقویت فرهنگ سازی، ترویج و تشویق استفاده از لامپهای پربازده و کم مصرف اقدام و برنامه های خود را در این زمینه تا پایان خرداد سال به دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید ارائه کند. این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور، از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.