مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، اجرای هدفمندی یارانه ها را به تعویق می اندازد

کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۱ روز شنبه – ۱۶ اردیبهشت – تصویب کرد که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای هدفمندکردن یارانه ها همانند سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ‘محمدرضا میرتاج الدینی’ امروز – دوشنبه – در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: به هر میزان، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به تعویق بیفتد با مشکلات بسیاری در اقتصاد کشور روبه رو خواهیم شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: دولت باید طی چند گام این قانون را اجرا کند و مفاد قانون هدفمندی یارانه ها نیز همین است اما اگر در یک سال جلوی آن را بگیرند یا محدودیت های بسیاری برای دولت ایجاد کنند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: این اقدام کمیسیون تلفیقی در حالی است که تدبیر و برنامه دولت این است که همچون گام نخست هدفمندی یارانه ها، کمترین فشار به مردم وارد شود و با پرداخت یارانه نقدی و حفظ قدرت خرید مردم، آن را جبران کند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ اجرای قانون هدفمندی یارانه ها آغاز شده است و اکنون وارد سال سوم اجرای آن شده ایم، افزود: طبق قانون هدفمندسازی یارانه ها، باید این قانون طی پنج سال اجرا شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه قانون برای سال نخست و درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه ها، سقف تعیین کرده و سال های بعدی را در اختیار دولت قرار داده است که دولت باید در بودجه آنها را بیان کند، افزود: مجلس سال گذشته، مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان را سقف درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه ها قرار داد.

میرتاج الدینی اظهار داشت: به رغم آنکه امسال دولت در کمیسیون تلفیق، سقفی را از مجلس درخواست و رقمی را به نمایندگان ارائه کرد، کمیسیون تلفیق به سقفی که دولت درخواست کرده بود، رای ندادند و همان ۵۴ هزار میلیارد تومان سال گذشته را دوباره تصویب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ناظران و تحلیلگران اقتصادی، دولت را در اجرای فاز نخست هدفمندسازی یارانه ها تحسین کردند که با تدبیر و به خوبی عمل کرد، گفت: دولت می خواهد در گام های بعدی نیز چنین عمل کند.

*** کمیسیون تلفیق به دنبال بازکردن این گره است

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه پیشنهاد دولت با سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با یک یا دو رای کمتر از حد نصاب تصویب نشد، ادامه داد: اکنون تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق به دنبال باز کردن این گره و پیدا کردن راه حل هستند.

میرتاج الدینی تاکید کرد: به تعویق انداختن اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به ضرر مردم و کشور است و دولت همانطور که در گام نخست، همه جوانب را رعایت کرد، در گام بعدی نیز همه جوانب را لحاظ خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری، قانون هدفمندی یارانه ها را افتخار مجلس هشتم و دولت های نهم و دهم دانست و گفت: دولت دهم با تمام قدرت و اشراف کامل، برای اجرای آن وارد شده است و متوقف کردن این قانون در سال ۹۱ و سال های پایانی دولت دهم، عملا نتیجه ای جز فاصله گرفتن از اجرای این قانون نخواهد داشت.

میرتاج الدینی یادآور شد: چنانچه گام های بعدی هدفمندی یارانه ها را دولت دهم برندارد، دولت بعدی تا هنگامی که عملا اداره امور کشور را به دست گیرد و به مسایل اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه ها مسلط شود، از امور عقب خواهد افتاد.

سیام**۹۰۱۲**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۷۸۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.