مصوبه ویژه بورسی شورای پول و اعتبار

بینا- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه جدید بورسی شورای پول و اعتبار و ابلاغ این مصوبه به بانکها برای اجرا خبر داد و گفت: این تصمیم در قالب مصوبات شورای عالی اصل ۴۴ گرفته شد.
به گزارش بینا، علی صالح آبادی امروز در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش مهر در ارتباط با اجرایی شدن مصوبات اخیر شورای عالی اصل ۴۴ که با حضور رئیس جمهور برای حمایت از بورس از جمله پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌های بورسی اتخاذ شد، گفت: خوشبختانه تفاهمات انجام شده در حضور رئیس جمهور در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و برای اجرا نیز به بانکها ابلاغ شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: هم اکنون شرکتهای بورسی و یا شرکتهای فعال در فرابورس در قالب این تفاهم و ابلاغیه بانکی می توانند با مراجعه به بانک‌ها ۲۰ درصد سرمایه پایه خود را تسهیلات دریافت کنند.
صالح آبادی ادامه داد:  همچنین سهام شرکت‌هایی که در بورس و یا فرابورس معامله می شود می تواند به عنوان وثیقه برای اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان دریافت تسهیلات از سیستم بانکی مورد استفاده قرار گیرد و این بخشنامه نیز به بانکها برای اجرا ابلاغ شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در ارتباط با روند اجرایی شدن تفاهم نامه بورس با صندوق توسعه ملی گفت: در این قالب نیز تلاش کردیم امکانی فراهم شود تا شرکت‌های بورسی بتوانند از منابع صندوق توسعه ملی در نزد بانکها استفاده کنند.
وی بیان داشت: براساس تفاهم نامه ای که با صندوق توسعه ملی داشتیم، شرکت‌های بورسی یا فرابورسی می توانند در زمان دریافت تسهیلات از طریق تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی در اولویت قرار گیرند و از طریق بانک‌های عامل متقاضی دریافت تسهیلات در چارچوب تفاهم نامه صندوق توسعه ملی و بورس باشند.
صالح آبادی همچنین با اشاره به تلاش برای راه اندازی و فعالیت بورس ارز در کشور، گفت: در این رابطه کارگروهی تشکیل شده و سازمان بورس نیز یکی از اعضای آن است اما مدیریت و مسئولیت این کارگروه با بانک مرکزی است، بنابراین تصمیمات اتخاذ شده از طریق بانک مرکزی اعلام می شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان داشت: با این حال، آن بخش از کار که مربوط به سازمان بورس بوده از جمله راه اندازی سامانه معاملات فراهم شده و این کار از طریق تالار جداگانه ای نخواهد بود و معاملات جزئی از بورس تهران می شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.