مصوبه ویژه دولت برای تنظیم بازار

مصوبه ویژه دولت برای تنظیم بازار

 

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۰:۵۳

محمدعلی ضیغمی در گفتگو با خبرنگار مهر از مصوبه جدید و ویژه دولت برای تامین اعتبار کالاهای اساسی خبر داد و گفت: ۲۲ میلیارد دلار برای تامین نیاز کالاهای مورد نیاز کشور از سوی دولت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت تا بتوان نیاز کالایی کشور را تا پایان سال ۹۱ تامین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متوسط نیاز این وزارتخانه در سال ۹۰ برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور ۲۰ میلیارد دلار بوده که بر این اساس امسال ۲۲ میلیارد دلار تامین اعتبار پیش بینی شده و تامین کنندگان کالا می توانند نیاز عرضه خود را از این طریق تامین کنند.

وی تصریح کرد: متوسط نیاز کشور در سال برای تامین کالاهای اساسی، مواد اولیه و نهاده های کشاورزی با اختصاص این رقم تامین خواهد شد.

به گفته ضیغمی، مواد غذایی، کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی و مواد اولیه بخش تولید در زمره این تامین اعتبار قرار می گیرند و وارد کنندگان کالاهایی همچون برنج، روغن، شکر، گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، گوشت قرمز، مرغ و مواد اولیه پتروشیمی که تولید داخلی در مورد آنها کافی نیست در کنار مواد اولیه لاستیک و پودرهای شوینده، شمش و مقاطع فولادی را وارد می کنند.

ضیغمی ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی به همراه بانکهای عامل اقدام سریع در رابطه با این مصوبه را انجام دهد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.