مضرات مصرف زیاد آب برای زیبایی و سلامت

گردآوری توسط گروه اخبار سلامت سایت خبری ممتاز نیوز

سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل گفت: آب دارای مزاج سرد و تر است و مصرف زیاد آن برای همه مفید نیست چرا که به کلیه‌ها فشار وارد می‌کند و موجب بدرنگی و پُف‌آلود شدن چهره, لک و پیس و درد مفاصل می‌شود.

عوارض زیاده روی در مصرف آب

عوارض زیاده روی در مصرف آب

روشنک قدس سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌ها ناشی از پُرخوری است.

به‌گفته وی پرخوری موجب امتلا یا پر شدن عروق خونی از مواد زائد می‌شود که فشار خون ناشی از امتلا در عروق خونی است.

سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل بیان داشت: بیماری‌ها به‌دلیل رعایت نکردن آداب صحیح غذاخوردن به وجود می‌آید، به‌عنوان مثال مصرف غذا قبل از هضم غذای قبلی, مصرف آب همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا, مصرف میوه‌هایی مانند خربزه, هندوانه, شلیل, هلو و … بعد از غذا مانع هضم مناسب غذا می‌شود.

مصرف میوه بلافاصله بعد از غذا در هضم اختلال ایجاد می‌کند

قدس بیان کرد: مصرف میوه بلافاصله بعد از غذا در هضم اختلال ایجاد می‌کند و به‌اصطلاح در طب سنتی فاسد می‌شود و به‌دلیل هضم بد، خون مناسبی تولید نمی‌شود بنابراین بدن را به‌سمت بیماری سوق می‌دهد.

قبل از خوابیدن از مصرف بیش از حد آب به‌خصوص آب سرد باید پرهیز کرد

سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل ادامه داد: توصیه طب نوین به مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بسیار مضر است و باید دانست که آب دارای مزاج سرد و تر است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب درد مفاصل و پُف‌آلود شدن چهره شود، همچنین قبل از خوابیدن از مصرف بیش از حد آب باید پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: آب خوردن به هر بهانه‌ و برای هر مزاجی مناسب نیست, مصرف زیاد آب علاوه بر اینکه به کلیه‌ها فشار وارد می‌کند موجب بدرنگی رنگ چهره و لک و پیس می‌شود.

قدس بیان داشت: مصرف برخی از دم‌نوش‌ها مانند بابونه, آویشن و پونه به هضم بهتر غذا در معده کمک می‌کند.

وی افزود: مصرف کباب با نان همراه با سالاد بسیار مشکل‌زاست, بهتر است که افراد یک نوع غذا را مصرف کنند و از مصرف آب, سالاد, ماست و ترشی همراه با غذا اجتناب کنند.

سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد خربزه و هندوانه را همراه با غذا مصرف می‌کنند که به‌شدت نهی شده است؛ بهتر است خربزه و هندوانه حداقل ۳ تا ۴ ساعت بعد از غذا مصرف شود که معده هضم غذا را انجام داده است و با شکم خالی مصرف شود.

– .

ممتاز نیوز » سلامت
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.