مطالبات قطعه‌سازان هنوز پرداخت نشده

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مطالبات قطعه‌سازان هنوز پرداخت نشده

مطالبات قطعه‌سازان هنوز پرداخت نشده

ممتازنیوز: فرهاد بهنیا عضو انجمن قطعه سازان گفت: ۵ موضوع پیگیری مطالبات تعادل در سورس‌های خودروسازان، بازنگری آنالیز قیمت، بازنگری قراردادهای بین قطعه‌سازان و خودرو سازان و بحث تکریم سازندگان در دستور کار انجمن قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز، وی ادامه داد: جلساتی در وزارتخانه تشکیل شد که بنا بر توصیه وزیر و معاونین جلساتی در سازه گستر و تاپکو نیز برگزار و مقرر شد راهکارهای مناسب برای این مشکلات ارائه شود. البته پیگیری مطالبات بستگی به شرایط نقدینگی خوردوسازان دارد متأسفانه با توجه به کاهش تیراژ تولید بخاطر مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد فروش خودروسازان به شدت پایین آورده است. به طوری‌که خودروسازان توان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را ندارند.
بهنیا افزود: در این میان وزارتخانه با تأکید بر خودروسازان خواهان افزایش تولید در بازار داخلی است تا قیمت خودرو کاهش یابد اما با چالش نقدینگی حاضر و عدم کمک در این زمینه همچنان قطعه‌سازان با مشکل دریافت مطالبات مواجه هستند و این موجب تأثیر مستقیم در تیراژ تولید گذاشته است. بنابراین اگر دولت می‌خواهد تأمین داخلی به خوبی انجام شود باید با کمک بانک‌ها وارد عمل شود.
به گزارش بازار خبر، به گفته عضو انجمن قطعه‌سازان مشکلات مالیاتی هم‌چنان پابرجاست زیرا موارد مالیاتی علی‌رغم مساعدتی که اداره ارزش افزوده انجام داده است هم‌چنان در حوزه‌های مختلف مالیاتی به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود. پیرو این قضیه انجمن قطعه‌سازان به وزیر اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس نامه‌ای ارسال کردند تا با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان انجمن، نمایندگان سازمان مالیاتی کشور و وزارتخانه یا مجلس شورای اسلامی ضمن طرح مشکلات، راه‌های برخورد با این آن پیدا و ابلاغ شود متأسفانه علی‌رغم مساعدت وزیر و مجلس این کار انجام نشد. زیرا نامه مربوطه به سازمان امور مالیاتی کشور نظر انجمن را رد کردند و کار به جایی نرسید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی از دولت انتظار می‌رود پرداختن به موانع تولیدی را در درجه نخست برنامه‌های دولت قرار دهد و از طریق جلسات مستقیم با انجمن‌های سراسر کشور ضمن تعیین راهکارهای کوتاه‌مدت دستور لازم را برای اجرای آن صادر کند. غیر از این بنظر می‌رسد در اوضاع فعلی به راهی برای بحران تورم و گرانی کشور وجود نداشته باشد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.