مطالب مهم امروز مطبوعات دنیا درباره ایران

انتشار گزارش جدیدی از سوی پلیس نیویورک درباره حمله به اسرائیلی‌ها در بلغارستان، تحلیل برخی رسانه‌های از تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در ماجرای ترور‌ها، بازتاب حمایت بیش از نیمی از نمایندگان مجلس ایران از طرح بسته شدن تنگه هرمز و نگرانی همسایگان سوریه از تحولات اخیر در این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

انتشار گزارش جدیدی از سوی پلیس نیویورک درباره حمله به اسرائیلی‌ها در بلغارستان، تحلیل برخی رسانه‌های از تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در ماجرای ترور‌ها، بازتاب حمایت بیش از نیمی از نمایندگان مجلس ایران از طرح بسته شدن تنگه هرمز و نگرانی همسایگان سوریه از تحولات اخیر در این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تابناک، یکی از اخباری که از شب گذشته تاکنون در سطح گسترده‌ای در میان مطبوعات جهان انتشار پیدا کرده، گزارش جدیدی است که پلیس نیویورک در ارتباط با واقعه حمله اخیر به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان منتشر کرده است. هرچند تحقیقات پلیس بلغارستان درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و هیچ فرد یا گروهی به عنوان متهم معرفی نشده، به گزارش «گلوب اند میل»، پلیس نیویورک با مسلم فرض کردن دخالت ایران در این ماجرا، مدعی شده ایران در یک سال گذشته مجموعاً در ۹ طرح تروریستی علیه اهداف اسرائیلی در سراسر جهان دخالت داشته است.

به این ترتیب، گزارش مذکور بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، تنها در راستای دامن زدن به جوسازی‌ها علیه ایران در ماجرای حملات تروریستی به کار گرفته شده است.

اما در این میان، برخی مطبوعات نیز از صرف ارائه خبر فراتر رفته و خود به محملی برای طرح ادعاهای گوناگون علیه ایران تبدیل شده اند. از این میان، می‌توان به «وال استریت ژورنال» اشاره کرد که ضمن شوک‌آور توصیف کردن واقعه بلغارستان، در عین حال آن را حادثه‌ای آشنا و تکراری دانسته است. در این مطلب که به شدت از موضع رژیم صهیونیستی نوشته شده، آمده این رژیم از آغاز شکل‌گیری‌اش در سال ۱۹۴۸، همواره در وضعیت جنگی قرار داشته و تهدید اصلی آن نیز ایران و هم‌پیمانانش بوده است. به این ترتیب، این روزنامه نیز تحلیل خود را در راستای متهم کردن ایران به کار می‌برد.

«آیریش تایمز»،  «دیلی استار» لبنان، «گلوبال پست»، «نشنال پست» و «العربیه» نیز امروز اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از حمایت بیش از نیمی از نمایندگان مجلس ایران از طرح بسته شدن تنگه هرمز خبر داده است. این روزنامه با استناد به سخنان روز گذشته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و طراح طرح بسته شدن تنگه هرمز، نوشته ۱۵۰ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس ایران حامی این طرح هستند. قدوسی همچنین تنگه هرمز را قفل جهان توصیف کرده که کلید آن در اختیار ایران است. به گفته وی، در صورتی که تحریم‌ها ادامه پیدا کند، کشورهای اعمال کننده تحریم هیچ حقی برای گذر از تنگه هرمز نخواهند داشت.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه، در مطلبی به رخدادهای اخیر سوریه و ادامه بحران در این کشور پرداخته و می‌نویسد این تحولات، همسایگان سوریه را به شدت نگران کرده است. به نوشته این روزنامه، ایران و حزب‌الله لبنان، به دلیل پیوندهای موجود با دولت سوریه، نسبت به هرگونه تحولی که به کنار رفتن اسد و از میان رفتن دولت وی منجر شود حساسند. اما در عین حال، ترکیه نیز که تا پیش از آغاز ناآرامی‌ها در سال گذشته دوست اسد به شمار می‌رفت و سپس به دشمن شماره یک آن تبدیل شد، از ابهام در آینده منازعات قدرت در سوریه احساس نگرانی می‌کند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۶۸ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اخبار مهم, ایران, مطبوعات دنیا درباره ایران, پلیس نیویورک


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.