مطالعه در کشور ما هنوز ضرورت یافته نیست

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مردم در جوامع توسعه یافته بخشی از زندگی روزمره خود را iبه آگاهی یافتن و مطالعه اختصاص می‌دهند اما در کشورهای در حال توسعه مطالعه هنوز ضرورت نیافته است.

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ با بیان نهادینه نشدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما گفت: در این سالها مسئولان همه شیوه های مرسوم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی را تجربه کرده اند اما متاسفانه هنوز این نیاز در مردم ایجاد نشده است .
وی در مورد راهکارهای دیگری برای ایجاد میل و  علاقه iبه کتابخوانی در مردم عنوان کرد: اهدای کتاب توزیع آن در مترو و اتوبوس و حتی برگزاری نمایشگاه ها اگرچه راهکارهای خوبی بوده اند اما آنچنان که باید توانایی کمک iبه بالا بردن سرانه مطالعه کتاب را نداشتند.
کاکایی با اشاره iبه پائین بودن سرانه مطالعه در کشور iبه عنوان یک معضل فرهنگی تصریح کرد: مردم ما کم حوصله اند و شاید این مسئله خیلی با قیمت، محتوا و خود کتاب ارتباطی نداشته باشد.
وی افزود: برای حل این مسئله باید iبه سراغ علمای علم الاجتماع و جامعه شناسی رفت و از آنها سبب این بی حوصلگی و بی میلی iبه کتاب خواندن را پرسید.
این شاعر و ترانه سرا همچنین با اشاره iبه نقش توسعه یافتگی جوامع در سرانه مطالعه تصریح کرد: مردم در جوامع توسعه یافته بخشی از زندگی روزمره خود را iبه آگاهی یافتن و مطالعه کردن اختصاص می‌دهند اما این کار در کشورهای در حال توسعه هنوز ضرورت پیدا نکرده است.
وی همچنین بخشی از این معضل را وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه دانست و اظهار کرد: بخش وسیعی از جامعه درگیر معیشت خود می باشند و وقتیکه نیازهای اولیه برطرف شود مردم بیشتر iبه سمت مطالعه می‌روند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.