مطالعه در نور کم چشم هارا ضعیف نمی کند

۳۰م دیماه ،

یکی از قدیمی ترین و رایج ترین باور نادرست در میان مردم این است که مطالعه در نور کم و ضعیف، چشم ها را ضعیف می کند اما پزشکان بسیاری این باور را رد کرده اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ معلوم نیست چند کودک به همین سبب توسط والدینشان توبیخ شده اند و یا چند نفر ضعیف شدن چشم هایشان را در بزرگ سالی به خاطر همین سبب می دانند.

بررسی ها نشان می دهند؛ مطالعه در نور کم هم بسیار دشوار است و هم تمرکز را به هم می زند و در نهایت با فشار آوردن به چشم ها سبب خستگی آن می گردد اما هیچ سبب و شواهد علمی در دست نیست که نشان دهد که این کار سبب تغییر ساختار ساختمان چشم ها و ضعف بینایی می گردد.

بر اساس این گزارش؛ طبیعی است که انسان برای دیدن به نور نیاز دارد و بدون نور نمی تواند اشیاء را ببیند اگر نور مناسب باشد فرد به راحتی می تواند اشیاء و محیط اطرافش را ببیند ولی در صورت کم بودن نور چشم به درستی نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد.

اگر در نور کم مطالعه کنید نه تنها به چشم ها فشار می آورید و آن ها را خسته می کنید این کار در نهایت سبب سردرد میشود، و سبب بالا رفتن نمره عینک و ضعیف شدن چشم هایتان نمی شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.