مطبوعات آمریکا:کشتار کنتیکت:بهت،غم و ۱سئوال:چرا؟

۲۵م آذر ،

مطبوعات آمریکا به کشتار هولناک در مدرسه ای در کنتیکت که طی آن ۲۸نفرجان خود را از دست دادند ،با بهت و ناباوری واکنش نشان دادند، کابوسی که مسئله کنترل سلاح های شخصی را دوباره مطرح می کند.

روزنامه« یو اس ای تو دی »این موضوع را اینگونه مطرح می کند:« کشتار کنتیکت : بهت، غم و یک سئوال : چرا؟ »
روزنامه تامپا بای تایمز نیز این کشتار را باورنکردنی خوانند.
روزنامه دیلی نیوز این تیترها را  برای خود انتخاب  کرده بود:« آمریکا می گرید»،« کشتار بیگناهان ».
این روزنامه می نویسد:« کشتار باورنکردنی جمعه صبح به دست آدام لانزا ، قاتلی که در روستای حومه نیوتاون مسلح بود ، کشور را مات و مهبوت کرد و اوباما را تکان داد .»
وال استریت ژورنال ، بزرگترین روزنامه آمریکایی ،این تیتر را انتخاب کرد:« کشور پس از کشتار کنتیکت عزادار شد.»
این روزنامه نوشت اوباما در کنفرانس خبری  بحث مربوط به سلاح ها را مطرح کرد.
نیویورک تایمز با انتشار یافتن عکسی از یک معلم که کودکان را از کلاس خارج می کرد نوشت:« یک مرد مسلح بیست کودک را در مدرسه ای در کنتیکت قتل عام کرد.»
یکی از معلمان مدرسه در مصاحبه  با این روزنامه درحالی که گریه می کرد گفت :« چه کسی این بلا را به جان بچه های ما آورد؟
نیویورک پست نیوز نوشت:« کابوس »،« کشتار شیطانی»: یک دیوانه بیست کودک را در یک مدرسه ابتدایی کنتیکت می کشد و موجی از بهت و ناباوری در سرتاسر آمریکا وارد می کند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، واشنگتن پست نیز صفحه اول خود را به این کشتار به ویژه به همراه عکس بزرگی از والدین درهم شکسته ،اختصاص می دهد.
لس آنجلس تایمز همچنین تاکید می کند این کشتار بحث مربوط به سلاح ها را در آمریکا مجدد مطرح می سازد.
سرانجام شیکاگو تریبون در سرمقاله تاثیرگذاری تحت عنوان«دوستت دارم» با اشاره به کلماتی که همه والدین هر روز صبح با فرستادن بچه های خود به مدرسه به زبان می آورند  ، جلب توجه و تاکید می کند این کشتار ما را به نوعی تحقیر در برابر ناتوانی خود ، وادار می کند.»

پلیس آمریکا اعلام کرد عامل کشتار به زور به مدرسه وارد شده بود
پلیس آمریکا روز شنبه اعلام کرد عامل کشتار روز جمعه در مدرسه شهر سندی هوک در ایالت کنتیکت در شمال غربی این کشور که به کشته شدن بیست و شش نفر از جمله بیست کودک انجامید، به زور به مدرسه وارد شده
بود.
ستوان پل وینس، سخنگوی پلیس در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد پلیس تا این لحظه هویت عامل تیراندازی را که رسانه ها وی را به نام ادم لانزا، بیست ساله معرفی کرده اند، به طور علنی تایید نکرده است، اما هویت همه قربانیان شناسایی شده است.
ستوان وینس همچنین گفت از قربانیان فقط یک زن که زخم هایش کاری نبود و از این اتفاق جان سالم به در برده، هویتش فاش نشده است. حال وی خوب است و تحت مراقبت قرار دارد. در تحقیقات حضور وی ضروری خواهد بود.
نیویورک تایمز اعلام کرده بود عامل تیراندازی که به لباس نظامی به تن داشت برای عبور از دستگاه های کنترل که به منظور اطمینان از امنیت ساختمان کار گذاشته شده بود، بدون هیچ مانعی عبور کرده بود زیرا داون هاچسپرینگ، مدیر مدرسه، خودش در را به روی عامل تیراندازی گشوده بود.
هاچسپرینگ که خود نیز از قربانیان این اتفاق بود، ادم لانزا را که از شاگردان سابق مدرسه و پسر یکی از آموزگاران بود، می شناخت.
ستوان وینس افزود « پلیس همچنان در صحنه جنایت در حال تحقیق است و روز شنبه تحقیقات پلیس در صحنه جنایت خاتمه نمی یابد ».
این سخنگوی پلیس بدون اشاره به جزئیات بیشتر همچنین خاطر نشان کرد سلاح های مورد استفاده توسط عامل کشتار همگی تقریبا در نزدیکی او پیدا شده است.
رسانه ها اعلام کرده اند ادم لانزا به دو قبضه تپانچه خودکار و یک اسلحه جنگی مشابه اسلحه ای که سربازان آمریکایی استفاده می کنند، مجهز بوده است و همه این سلاح ها در خودروی وی پیدا شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیوتاون، همه این سلاح ها به طور قانونی توسط نانسی لانزا، مادر ادم لانزا که وی نیز روز جمعه در منزل خود به قتل رسیده است، خریداری شده بود. 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.