مطبوعات و رسانه‌ها در عصر تهدیدات نظام سلطه جایگاه والایی در مواجهه با فرهنگ بیگانه دارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها باید هویت خود را از دست ندهند و با اخلاق رسانه‌ای iبه اعتلای کیفیت در زمینه خبر دست یابند تا جناح‌های سیاسی از آنها سوء‌استفاده نکنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، “رسانه”، “کلام صادقانه” و “نگاه منصفانه” را شعار تشکیل این نمایشگاه دانست.
 
محمدزاده گفت:‌ نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نقطه متقابل برای درک رسانه‌ و جامعه از یکدیگر بوده و مطبوعات با بازتاب خبرها و رویدادها حافظ ارزش‌های ملی و دینی می باشند و رهبری این کشتی عظیم را برای رسیدن iبه ساحل پیشرفت بر عهده دارند.  
 
وی تصریح کرد: در عصر تهدیدات نظام سلطه، مطبوعات و رسانه‌ها جایگاه والایی در مواجهه با فرهنگ بیگانه و القای فرهنگ اسلامی دارند و مطبوعاتی که علاوه بر آگاهی‌بخشی، نقشی کم‌نظیری  در برخورد و مقابله با رسانه‌های تفرقه‌افکن دارند بر ما است که آگاهی‌بخشی را برای مردم نمایان کنیم.  
 
محمدزاده با اشاره iبه اینکه سطح مطبوعات متناسب با رشد  جمعیت ایران نیست، اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها و  جهت‌گیری برنامه‌های مطبوعاتی iبه گونه‌ای بنیان نهاده شده که از سیطره سیاست‌زدگی کاسته و زمینه ارتقا فرهنگ عمومی را فراهم کند.  
 
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره iبه اقدامات بین‌المللی کیفی‌سازی در زمینه مطبوعات در تحقق چشم‌انداز تولید علم گفت:‌ اصلاح نظام رایانه‌ای و شفاف‌سازی مطبوعات برای حمایت از رسانه‌های مکتوب، تشکیل شعبه‌های استانی، صدور مجوز نشریات تخصصی و دانشگاهی، تجدید جشنواره مطبوعات،‌ شناسایی رسانه‌هایی که iبه زرد بودن متهم‌اند، تعریف مشاغل خبرنگاری، انتشار یافتن بیش از ۵۰ عنوان کتاب، حذف واردات کاغذ، صدور پروانه ۱۴ خبرگزاری جدید و ایجاد وفاق عمومی در اصحاب رسانه‌ را از مهمترین اقدامات رسانه‌ها و مطبوعات برای رسیدن iبه پیشرفت است.
 
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید هویت خود را از دست ندهند و با اخلاق رسانه‌ای iبه اعتلای کیفیت در زمینه خبر دست یابند تا جناح‌های سیاسی از آنها سوء‌استفاده نکنند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.