مطهری:به جای شیرین عبادی ماباید موضوع ستار بهشتی رادنبال کنیم/نجار:دستگاه قضا باید حکم دهد

۲۰فروردین۱۳،

aq.jpg

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن توضیحات وزیر کشور به سوال علی مطهری دربارهٔ‌ی سبب فوت ستار بهشتی با وجودی که نماینده‌ی تهران از پاسخ‌های وزیر قانع نشد، از توضیحات محمد مصطفی‌نجار قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد مصطفی نجار وزیر کشور امروز برای پاسخ به سوال علی مطهری نماینده تهران مبنی بر این که چرا مرحوم ستار بهشتی پس از یک هفته از بازداشت توسط پلیس فتا، فوت کرد در مجلس حاضر شد.

نجار گفت: باید با متخلفان این اتفاق برخورد شود ولی باید اجازه داد دستگاه قضایی ابعاد این اتفاق را بررسی و روشن کند.

وی خطاب به مطهری پیشنهاد کرد: بنده ، شما و نمایندگان مجلس صلاحیت صدور حکم در خصوص این پرونده را نداریم، ما محل قضاوت نیستیم بلکه باید منتظر رای قوه قضاییه بمانیم.

وی تاکید کرد: من از آقای مطهری می خواهم قدری حوصله کند تا حکم قوه قضاییه صادر شود.

مطهری نیز گفت: دو شرط برای انصراف از سوالم داشتم، یکی آنکه باید از خانواده ستار بهشتی ، مردم و مقام معظم رهبری در رسانه‌ها و صدا و سیما عذرخواهی می‌شد که این کار انجام نشده است و شرط دومم نیز جلب رضایت خانواده مرحوم ستار بهشتی بود که آن نیز انجام نشده است، لااقل باید دیه وی به خانواده‌اش پرداخت می‌شد.

وی تاکید کرد: بنده با سوالم از نظام دفاع می‌کنم و بهتر است به جای آنکه خانم شیرین عبادی موضوع را دنبال کند نمایندگان مجلس وارد شوند و اجازه ندهند پرچم اصلاحات در دستگاههای امنیتی و انتظامی در دست مخالفان نظام بیافتد.

مطهری گفت:‌ بعضی سوالم را سبب کاهش اقتدار نیروی انتظامی عنوان کردند در حالی که این سوال سبب بستن راههای ظلم به مردم می‌شود.

پس از توضیحات وزیر کشور مطهری این توضیحات را قانع‌کننده ندانست و خواستار رای‌گیری سوالش شد، ولی از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه ۱۳۴ نفر پاسخ‌های وزیر کشور را قانع کننده تشخیص دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.