مطهری: برخی از ۵۰ نامزد دور دوم انتخابات تهران افتخار می کنند که وکیل الدوله هستند

به گزارش خبرآنلاین نشست خبری اعضا جبهه راه ملت، پیروان ولایت صبح امروز با حضور علی مطهری، حسن غفوری فرد و سهیلا جلودارزاده برگزار شد.

علی مطهری در این نشست خبری با بیان این که فهرست صدای ملت که او در انتخابات مجلس نهم پایه گذاری کرد برای حضور در انتخابات مجلس بر اساس نیازهای جامعه تشکیل شده است، تصریح کرد: احساس کردیم جای تفکر سیاسی صدای ملت میان نگاه ها و تفکرات مختلف در عرصه سیاسی کشور خالی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صدای ملت در تشکل نه به اصلاح طلبان و نه به اصولگرایان نزدیک است، گفت: صدای ملت شامل افراد متعدل هر دو گروه است.

مطهری افزود: برداشت صحیح از اصول ولایت فقیه یکی از اصول صدای ملت است و موضوع دیگر این است که ما معتقد هستیم هر تفکری باید در بیان خود آزاد باشد.

اهم سخنان علی مطهری در ادامه می آید:

·         مسئله نقدپذیری مسئولان بسیار مهم است، آیت الله مطهری فرمودند هر مقام غیرمعصومی اگر در جایگاه غیر قابل انتقاد قرار بگیرد هم خود و هم جامعه را فاسد می کند.

·         باید از آزادی اجتماعی برداشت صحیحی داشته باشیم؛ برداشت اسلام از این موضوع شبیه برداشت غرب نیست و اسلام علاوه بر آزادی مصلحت خود فرد را نیز در نظر می گیرد؛ جبهه صدای ملت از نظر آزادی بیان به اصلاح طلبان و از نظر آزادی اجتماعی به اصولگرایان نزدیک تر است.

·         اصولگرایان مخالف حضور محجوب و جلودارزاده در لیست صدای ملت بودند اما این افراد افراد معتدلی هستند و چرا نباید در لیست حضور داشته باشند؟

·         صدای ملت گروه تنهایی است؛ بنده در جبهه متحد اصولگرایان رای آوردم اما نام بنده را حذف کردند و در روز انتخابات نیز با پیامک های گسترده قصد تخریبم را داشتند.

·         برخی از ۵۰ نامزد حاضر در تهران افتخار می کنند که وکیل الدوله هستند؛ مردم باید افراد اصلحی را انتخاب کنند و از انتخاب افراد تندرو و افراطی پرهیز کنند؛ افرادی مانند مصباحی مقدم، توکلی، نادران، کازرونی و بادامچیان از جمله افراد اصلح هستند.

·         درباره ریاست مجلس نهم نمی توان از هم اکنون قضاوت کرد؛ اما به نظر بنده لاریجانی فرد مناسبی برای ریاست است؛ بعد از لاریجانی آقایان مصباحی مقدم، باهنر و توکلی افراد مناسبی برای ریاست هستند؛ حدادعادل شخصیت فرهنگی بالایی دارد اما به نظر بنده وی برای کاری که حتی ذره ای جنبه اجرایی دارد مناسب نیست.

·         لقب دکتر شخصیت برخی افراد را پایین می آورند؛ آیت الله مطهری دکتر نبودند و تنها تحصیلات حوزه داشتند اما استاد دانشگاه بودند، لطفا به ایشان دکتر نگویید.

·         در فهرست جبهه متحد اصولگرایان به بنده ظلم شد چرا که رای آوردم اما در لیست قرار نگرفتم؛ آقایان حداد عادل، زاکانی، خاموشی و فدایی تلاش کردند بنده در لیست قرار نگیرم.

/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.