مطهری: کمیسیون فرهنگی مجلس با پروژه «لاله» مخالف است / شمقدری: فقط دو دقیقه حرف زدم

به گزارش خبرآنلاین، ساخت فیلم «لاله» این روزها با حواشی زیادی روبرو شده است.
 

این فیلم به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد با هزینه تولید هفت میلیارد تومان یکی از گران‌ترین طرح‌های سینمایی کشور است. «لاله» به گفته ساز‌ندگانش با هدف به تصویر کشیدن جایگاه زن ایرانی ساخته خواهد شد.
 

این فیلم روایت زندگی لاله صدیق یکی از زنان قهرمان اتومبیلرانی ایران است. گویا رایزنی‌ها برای حضور بازیگران سر‌شناس جهان سینما در این اثر آغاز شده، تا جایی که از رابرت دنیرو و جرج کلونی به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برده می‌شود.
 

عده‌ای موافق جدی ساخت این فیلم هستند و از تولید آن دفاع می‌کنند، اما بیشتر سینماگران با ساخت این پروژه سینمایی و هزینه‌هایی که متوجه سینما می‌شود مخالف هستند.

این‌بار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وارد میدان شد و رسما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی درباره این پروژه توضیح خواست.
 

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هفته پیش جلسه‌ای برای بررسی ابعاد مختلف پروژه سینمایی «لاله» برگزار کردند و به گفته علی مطهری از اعضاء این کمیسیون از توضیحات وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی قانع نشدند.
 

مطهری دراین‌مورد به فارس گفت: «دلایلی که دوستان ارائه دادند نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را جلب نکرد و ما تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم داریم ابتدا تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهیم، اگر موثر واقع نشد سئوال از وزیر در برنامه خود خواهیم داشت و اگر باز هم کارساز نباشد ممکن است به استیضاح وزیر منجر شود.»

او درباره نظر اعضای کمیسیون فرهنگی درباره ساخت این پروژه توضیح داد: «اولا همه اعضای کمیسیون با اجرای پروژه مخالف بودند و ادله رئیس سازمان سینمایی این بود که این پروژه جایگاه زن ایرانی در بین مردم دنیا را  مشخص خواهد کرد و آن تصوراتی که نسبت به زن ایرانی وجود دارد را از بین خواهد برد. همچنین ‌دوستان مدعی بودند ‌کارگردان این فیلم هم آنچنان که نقل شده سابقه بدی ندارد، در حالی که ما هر دو دلیل را رد کردیم.»
 
به گزارش ایسنا، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در واکنش به این سخنان، گفت: «منتظر خبر تشکیل جلسه آینده کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم. جلسه‌ای که در خدمت عزیزان کمیسیون فرهنگی مجلس بودیم، جلسه‌ای بود که با حضور مقام عالی وزارت بود و بیشتر مباحث متعدد حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.»

وی ادامه داد: «اگر چه بحث سینما به خاطر ماهیت و جذابیتش بیش از دیگر حوزه‌ها بحث شد آن طور که بخاطر دارم شاید حقیر کمتر از پنج دقیقه صحبت کردم و شاید دو دقیقه در خصوص فیلم «لاله» صحبت کردم به هر حال تصور من از آن جلسه اصلأ این نیست که من دلایل و توضیحاتم را ارائه داده‌ام. لذا همانجا از حضرت آیت‌الله آقا تهرانی تقاضا کردم در اسرع وقت جلسه‌ای اختصاصی در خصوص مباحث و مسائل سینما گذاشته شود که با دقت و ظرافت مباحث کارشناسی و حلاجی شود. اینکه گفته می‌شود کمیسیون از توضیحات شمقدری قانع نشده من عرض می‌کنم به من فرصت داده نشد تا مطالبم را به استحضار اعضای محترم کمیسیون برسانم که امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.»

۵۸۲۴۶
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.