مظلومیت قانون اساسی در ابرقدرت شمالی

۲۲م آذر ،

بیش از ۸۰ درصد مردم روسیه هرگز قانون اساسی این کشور را نخوانده اند و ۵۹ درصد از محتوای این قانون درک کلی دارند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، قانون اساسی روسیه همچون بسیاری دیگر از کشورها مهمترین سند حقوقی کشور است که در همه‌پرسی روز ۱۲ دسامبر ۱۹۹۳ جایگزین قانون اساسی جمهوری فدراتیو شوروی سوسیالیستی شد که در ۱۲ آوریل ۱۹۷۸ به تصویب رسیده بود.

در این قانون ساختار فدرال کشور تشریح شده است. بر این اساس فدراسیون روسیه متشکل از تعدادی جمهوری، ۶ ناحیه خودگردان، ۱۰ ناحیه خودمختار، تعدادی منطقه و دو شهر فدرال (مسکو و سن پترزبورگ) است.

اما بر اساس نتایج نظرسنجی که مرکز سراسری مطالعه افکار عمومی روسیه انجام داده و رسانه های این کشور آنرا منتشر کرده اند، بیش از ۸۰ درصد مردم روسیه هرگز قانون اساسی این کشور را نخوانده اند. در این میان، ۵۹ درصد از محتوای قانون اساسی درک کلی دارند، و ۲۲ درصد مطلقاً تصوری از آنچه در قانون اساسی کشور آمده است، ندارند.

همچنین بیشتر مردم روسیه فقط تصوری از محتوای قانون اساسی دارند: ۱۸ درصد این سند را خوانده اند، ۵۹ درصد با قوانین آن آشنا می باشند و از هر پنج نفر یک نفر اطلاعی از محتوای قانون اساسی کشور ندارد.

در این میان، ۴۵ درصد پرسش شوندگان معتقدند که قانون اساسی روسیه نیاز به تکمیل شدن دارد در مقابل ۴۷ درصد با تغییرات مکرر قانون اساسی مخالفند .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.